צה"ל הודיע: ציר פילדלפי נמצא בשליטה ישראלית מלאה - 20 מנהרות התגלו

צה״ל הודיע כי הכוחות בשליטה מבצעית מלאה בציר פילדלפי, 20 מנהרות אותרו בשטח. צה״ל אוחז כעת ב-82 פירים תת קרקעיים בסמוך לציר פילדלפי

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 29.5.2024 | 19:17

ארכיון | צילום: פלאש 90

צה״ל הודיע הערב כי הכוחות אוחזים כעת בכל אורך ציר פילדלפי, בין עזה למצרים. יש מקטע קצר בקרבת הים שהכוחות לא נמצאים בה פיזית, אבל אוחזים אותה באיסוף ובאש. בצה״ל אומרים: ״בלון החמצן של חמאס שממנו נכנס האמל״ח לרפיח נמצא בידי צה״ל״. 

צה״ל חשף עד כה 20 מנהרות שחוצות מעזה למצרים, נבדק האם כולן הן מנהרות הברחה. חלקן כבר הושמדו. 

בנוסף, צה״ל אוחז כעת ב-82 פירים תת קרקעיים בסמוך לציר פילדלפי ומבצעים חקירה שלהם לקראת השמדה. כל הנתונים בנושא הועברו למצרים, כך דיווח דורון קדוש בגלצ.

עוד איתרו הכוחות עשרות רקטות לאורך ציר פילדלפי שמוכנות לשיגור לשטח מדינת ישראל. בצה״ל אומרים שחמאס הציב בכוונה את הרקטות במרחק קצר מאוד, 10-40 מטר מציר פילדלפי, מתוך מחשבה שצהל לא ירצה לתקוף אותן בצמוד לגבול מצרים.

במהלך הפעילות לאורך הציר איתרו הכוחות בורות שיגור ומבנים ארעיים שהכילו עשרות רקטות מוכנות לשיגור. המבנים הוצבו במכוון עשרות מטרים ספורים מהגדר במטרה להימנע מתקיפת צה"ל באזור. חלק ממשגרים אלו הופעלו במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. "פעלנו במרחב רפיח לפי תוכנית מסודרת בחופש פעולה", אמרו בצבא, "הגענו לשליטה מבצעית עם יתרון על חמאס וזה הישג משמעותי. חמאס איבד נכס חשוב בהעברות אמצעי הלחימה", כך דיווח הכתב הצבאי יואב זיתון.

יוסי יהושוע דיווח בווינט כי "זה חשוב אבל זה עדיין לא אומר שכל מנהרות ההברחה טופלו ובנוסף לא ברור מה הפיתרון ליום שאחרי כדי למנוע התעצמות חמאס מחדש: האם מכשול תת קרקעי משותף עם המצרים או החזקת הציר עם כוחות ישראלים. לצאת בלי פיתרון אמיתי יהיה כישלון".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום