דובר אונר"א: "בעזה מלמדים על דמוקרטיה זכויות אדם ודו-קיום"

דובר ארגון אונר"א שעובדיו התגלו כאנשי חמאס טוען כי בבתי הספר בעזה לומדים על זכויות אדם

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 29.5.2024 | 14:52

מנהרה של חמאס מתחת למטה אונר"א | צילום: דובר צה"ל

לוחמי צה"ל מצאו במתחמים של סוכנות הסיוע לפליטים פלסטינים אונר"א אמל"ח רב, תשתיות שמחוברות למנהרות טרור של חמאס. כמה מעובדי הארגון לקחו חלק בטבח 7 באוקטובר, אך דובר אונר"א עדנאן אבו חסנה מתעקש בראיון ך-Ynet: "ישראל חייבת לדעת שאם אנחנו לא נהיה בעזה יהיה מישהו אחר, גורמים קיצוניים יותר וקשים מאוד".

הוא טען כי הגוף שהוא מייצג הוא "הדבר המתון היחיד" בעזה. לטענתו, במתקנים של הסוכנות, שבחלקם נמצאו משגרי רקטות, מנהרות ששימשו את בכירי חמאס, אמל"ח רב מתנהלת "עבודה נייטרלית", כלשונו.

לגבי בתי הספר של אונר"א, שמהם ניסו מחבלים לפגוע בחיילים, הוא טען שמלמדים את הילדים העזתים על "דמוקרטיה, זכויות אדם ודו-קיום". "זה מה שאנחנו מלמדים", טען בראיון ל-ynet.

בישראל לא מתרגשים משקריו של הדובר. בכנסת עבר לאחרונה בקריאה טרומית הצעת חוק שלפיה מדינת ישראל תכריז על אונר"א כ"ארגון טרור". ההצעה של חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו עברה ברוב של 42 תומכים ו-6 מתנגדים - ומשמעותה היא שחוק המאבק בטרור יחול על אונר"א.

משמעות החוק שהקשרים והיחסים של ישראל עם הסוכנות יפסקו לאלתר, הנכסים של הארגון בשטחי המדינה ייסגרו ויחולו הוראות העונשין המצויות בחוק המחמירות על ארגוני טרור.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום