אושר בטרומית: פיקוח על שדרוגים ושיפורים בכלי רכב

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק סדנה מורשית לשיפור כלי רכב. מוצע לקבוע חוק אשר יסדיר את הפיקוח על שדרוגים ושיפורים בכלי רכב

אביחי חבר | רכב ותחבורה 29.5.2024 | 16:35

רכבי ה'דרייברים'. אילוסטרציה | צילום: באדיבות המצלם

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק סדנה מורשית לשיפור כלי רכב, התשפ"ד-2024 של חבר הכנסת חנוך מלביצקי. 28 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.        

במטרה להגדיל את הבטיחות בדרכים, מוצע לקבוע חוק אשר יסדיר את הפיקוח על שדרוגים ושיפורים בכלי רכב. בין הכלים המוצעים בהצעת החוק להסדרת פיקוח כאמור, מוצע לקבוע כי שדרוג רכיביו של כלי רכב כפי שהגיע מייצרן הרכב או שינוי רכבים שעברו שדרוג, תעשה רק בסדנה מורשית לשיפור כלי רכב. 

עוד מוצע כי סדנה מורשית לשיפור כלי רכב טעונה רישיון ועמידה בתנאים הקבועים בהצעה, בין היתר, מקום מתאים להפעלת סדנה כאמור, ציוד מתאים להפעלת סדנה ומנהל מקצועי מוכשר להפעלת סדנת שיפורים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרתה של הצעת חוק היא פיקוח על שדרוגים ושיפורים בכלי רכב. כיום שיפורי רכב נעשים בצורה לא חוקית ולא מפוקחת. הפיקוח המוצע בהצעת חוק זו יאפשר להגדיל את הבטיחות בכבישים ובטיחות השיפורים.

כחלק מהפיקוח כאמור, מוצע לחוקק חוק חדש אשר יכלול כלים שונים שיסייעו למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לפקח על תחום כלי הרכב המשופרים. בין היתר, מוצע לקבוע כי פעולת שיפור בכלי רכב, שהיא שדרוג רכיביו של כלי רכב כפי שהגיע מיצרן הרכב או שינוי רכבים שעברו שדרוג, תעשה רק בסדנה מורשית לשיפור כלי רכב. לעניין זה, סדנה מורשית לשיפור כלי רכב היא סדנה שקיבלה רישיון הפעלת סדנה כאמור".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום