במפעל המל"טים הרוסי העובדים מאפריקה, הטכנולוגיה מאיראן

המפעל משתמש בטכנולוגיה איראנית עם כוח עבודה ממזרח אפריקה, אך נמצא כעת על הכוונת של אוקראינה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 29.5.2024 | 15:01

מל"טים | צילום: שאטרסטוק

בשבוע שעבר אוקראינה תקפה מפעל מל"טים ברוסיה. מנהלי המפעל עושים מאמצים גדולים להגדיל את ייצור המל"טים כדי להשיג יתרון בקרבות באוקראינה. כ-20 בני אדם נפצעו כאשר מל"ט אוקראיני פגע במפעל.

ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי הנפגעים היו סטודנטים צעירים להנדסה שהגיעו ממזרח אפריקה. הרשויות ברוסיה אמרו כי הייצור לא נפגע, מנגד סוכנות הביון הצבאית של אוקראינה מסרה כי הפיצוץ גרם ל"הפרעה משמעותית בייצור". 

העיתון מדווח כי רוסיה יכולה להגדיל את הייצור של מל"טים עם טכנולוגיה איראנית, תוך הסתמכות על רכיבים סיניים, כוח עבודה אפריקאי ושינוע לוגיסטי שאיראן מכירה טוב במהלך עימות ארוך שנים עם המערב שכולל התמודדות עם סנקציות ונתיבי סחר סגורים.

המל"טים ממלאים תפקיד משמעותי יותר ויותר במלחמות, במיוחד באוקראינה. רוסיה תוקפת בלי הפסקה באמצעות מל"טים תוצרת איראן, שהזמזום שלהם מזכיר זמזום של "טוסטוס".

העלות הנמוכה שלהם בהשוואה לטילים היקרים שבהם משתמשת אוקראינה, הביאה את ההגנה האווירית האוקראינית להשתמש במקלעים כדי להפיל אותם.

איראן שחררה נחיל של מל"טים במתקפה האחרונה שלה על ישראל, בניסיון להכריע את ההגנה האווירית הישראלית ולאפשר לטילים בליסטיים ולטילי שיוט לחמוק, טקטיקה שגם מוסקבה משתמשת בה, אך איראן נחלה כישלון חרוץ.

מאז תחילת המלחמה בפברואר 2022, רוסיה שיגרה למעלה מ-4,000 מל"טים מסוג שאהד האיראני, כך לפי הצבא האוקראיני. 

ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח, כי הדגמים הראשונים נשלחו ישירות מאיראן, אך התקיפות האחרונות בוצעו עם מל"טים שיוצרו ברוסיה. בכירים בממשל ביידן אמרו בתחילת אפריל כי סין סיפקה לרוסיה רכיבים למל"טים.

התוכנית היא שהמפעל ביילבוג במחוז טטרסטן ייצר 6,000 מל"טים בשנה, בנוסף למל"טי מעקב, אך המפעל הקדים את לוח הזמנים של הייצור שלו, לאחר שכבר סיפק 4,500 מהכמות המובטחת, חיילים רוסים עוברים הכשרה להפעיל את המל"טים בסוריה עם מדריכים ממשמרות המהפכה ומחיזבאללה.

למעלה מאלף נשים הגיעו לעבוד במפעל מכל רחבי אפריקה, העיתון מדווח כי סביר להניח כי אלף סטודנטים נוספים יצטרפו השנה, כך אמרו גורמים רשמיים באוגנדה. המשכורת היא כמעט 1,000 דולר בחודש, כמעט כפול מהשכר הממוצע ברוסיה, ופי 3 מהמשכורות באפריקה.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום