האם המלחמה לקראת סוף? ראש המל"ל מציב יעד

ראש המל"ל מתייחס לסוגיית החטופים ולהאשמות שהוטחו בראש הממשלה, לפיהן הוא בולם עסקה. "זה דבר מתועב להגיד על סוג כזה מניפולציה"

קובי עוזיאלי | מדיני 29.5.2024 | 14:22

צחי הנגבי ובנימין נתניהו | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי, התראיין בצהריים (רביעי) לרשת ב' ואמר: "המלחמה תהיה ארוכה. גם השנה צפויים להיות עוד 7 חודשי לחימה". הנגבי נמצא בשעה זו בקפריסין כחלק ממשלחת שעוסקת בנושא החטופים.

"אנחנו נפגשים עם המשפחות מדברים איתן, זה סיוט שאי אפשר אפילו לשער, קשה לנו להבין את העוצמה של הסיוט שהמשפחות חוות", אמר הנגבי. "יש 125 אנשים שאנחנו צריכים להביא הביתה, אנחנו עוסקים בכך יום יום".

ביחס לטענות לפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו, בולם התקדמות בעסקה משיקולים פוליטים טען ראש המל"ל: "זה דבר מתועב להגיד על סוג כזה מניפולציה. ראש הממשלה, שר הביטחון, והקבינט פה אחד אישר פעילויות שבהם הבנים שלנו הסתכנו להביא חללים, וגם הרחיב את מרחב המנדט. ישראל נאלצה לשחוק את העמדה שלה, עד כדי כך שהאמריקנים אומרים שההצעה הישראלית מאוד נדיבה".

כן התייחס הנגבי לירי שבוצע הבוקר מאזור טולכרם לעבר היישוב בת חפר ואמר: "כמות הנפגעים שלנו והפיגועים שיצאו ללב הארץ ירדו, בגלל שהצבא גייס המון כוחות. הצבא עושה מאמץ אדיר עם הישגים גדולים מאוד, להכריע את האוייב גם שם".

על המדינות שהכירו לאחרונה במדינה פלסטינית אמר: "הן  לא ידידות שלנו, אלא עוינות אותנו. המדינות הידידותיות נשארו מחוייבויות מול ישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום