"רה"מ משלם על המילים 'ניצחון מוחלט' וישלם"

אלוף (מיל') גרשון הכהן על התנהלות המלחמה: "במלחמה מהסוג הזה קשה מאוד להביא ניצחון מוחלט"

מאיר גלבוע | חרבות ברזל 29.5.2024 | 13:50

פעילות צה"ל ברפיח | צילום: דובר צה"ל

הבוקר נפתח יומה ה־236 של המלחמה על רקע הניסיונות לשוב ולהוביל לעסקת חטופים נוספת, כשהפעולה הצבאית ברפיח והשרפה במחנה העקורים במקום, גוררות ביקורת נוספת נגד ישראל מצד העולם. אלוף (מיל') גרשון הכהן, לשעבר מפקד הגיס המטכ"לי, התייחס למתרחש. 

"לפי מה שאני שומע מראש המוסד, מדינת ישראל מציעה הצעה עם עוד יותר גמישות בעניין של שחרור החטופים", טען. "אני מקווה שגמישות תביא למקום שיתברר לנו אם יש כיוון או אין למשא ומתן. כשאנחנו מנסים עוד ועוד להתגמש, הצד השני מחויב להגיב. ההנחה היא שמה שאנו עושים יסדר צעד קדימה של חמאס, היא לא מוכחת, אך זה לא אומר שההישגים ברפיח ובג'בליה לא חשובים. הם חשובים מאוד". 

בהמשך הוסיף: "דובר על ארבעה גדודים שצריך להשלים את החיסול שלהם ברפיח ובציר פילדלפי, שהוא המפתח להעברת החימוש וכל מה שנכנס לרצועה. מה שצה"ל עשה במידה רבה - ניתק בין שני האתגרים האלה והוכיח יכולת לנוע על פילדלפי. חלק גדול מהציר נמצא בידי צה"ל. הגילויים שרואים שם, כמות מנהרות ההברחה של תחמושת ויכול להיות גם של סחורות רגילות, זה מאוד מדאיג גם את המצרים וגם את חמאס. זה כשלעצמו הישג".

"השאלה מי ינהל את זה עדיין פתוחה מהמון כיוונים"

"המילים ניצחון מוחלט, ראש הממשלה כבר משלם עליהן וישלם עליהן עוד, כי במלחמה מהסוג הזה קשה מאוד להביא ניצחון מוחלט", אמר אלוף (מיל') הכהן. "מה זה ניצחון מוחלט? הסיפור המוכר ביותר - ברלין 1945. כניעה מוחלטת. אנשים יוצאים לרחובות ומבינים שהמלחמה נגמרה. סצנה כזאת לא תהיה כאן. גם חמאס ממשיך להיות חמאס. משהו יקרה, נצטרך לראות איך מסיימים את המלחמה לא במשהו שאומר שזהו ולא יהיה יותר. השאלה מי ינהל את זה עדיין פתוחה מהמון כיוונים". 

בסיום דבריו הדגיש מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר: "מה שאני מציע לראש הממשלה - לחזור אחורה לימי תש"ח, להסתכל על ההשראה של בן גוריון. בשנת 1948 הוא מסביר מהי מלחמה, מה זה אומר מבחינת החובה של להיות או לא להיות. האומה מחויבת להשקעה מלאה בדבר הזה. אנחנו לא בתוך ייצוג של ברית של ציר, אנחנו לבדנו וזו בעיה קשה. זה ודאי מחייב אותנו לבירור איך אנחנו ממשיכים לריב עם עצמנו בשעה גורלית כזאת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום