הידעתם? זו כמות העולים חדשים אשר עובדים בשירות המדינה

1,018 עולים חדשים הועסקו בשירות המדינה בשנת 2023 | אין עולים חדשים שמועסקים בדרגים בכירים | ירידה של 0.1% במספר העולים החדשים המועסקים בשירות המדינה ביחס לשנה קודמת

קובי ברקת | חדשות בארץ 29.5.2024 | 12:30

נחיתה | צילום: שאטרסטוק

ועדת העלייה הקליטה והתפוצות התכנסה היום (רביעי) לדיון מעקב בנושא הסרת חסמים בתעסוקת עולים בישראל - יישום החלטת הממשלה 2225 משנת 2014.

לפי נתוני נציבות שירות המדינה, בשנת 2023 הועסקו 1,018 עולים חדשים בשירות המדינה בישראל, לא כולל עובדי הוראה. מספר המועסקים בשירות המדינה עומד על כ- 90 אלף עובדים, לכן אחוז העולים החדשים שמועסקים בשירות המדינה עומד על 1.13% בלבד. בנציבות שירות המדינה דיווחו כי אין עולים חדשים שמועסקים בדרגים בכירים בשירות המדינה. מדובר בירידה של 0.1% במספר העולים החדשים המועסקים בשירות המדינה ביחס לשנה קודמת. עולה חדש מוגדר כבגיר שעלה לישראל ב-12 השנים האחרונות.

אלעד זכות, סמנכ"ל אסטרטגיה ותקציבים במשרד העלייה והקליטה אמר: "אנחנו מזהים הזדמנות גדולה להביא לישראל הרבה עולים במגוון מקצועות בשנה הנוכחית. בעקבות המלחמה היה לנו קושי לכנס פורום בין משרדי רחב ולכן אנחנו עובדים בפגישות פרטניות כדי לקדם את החלטת הממשלה 2225. בשבועות הבאים נציג את המסקנות הסופיות שלנו. תקציב המדינה שעבר מכתיב לנו סדרי עדיפויות חדשים. אנחנו מנסים לשמור על המסגרת התקציבית ולעשות את ההתאמות הנדרשות".

חגי זילברמן, מנהל תחום רישוי מקצועות רפואיים, משרד הבריאות אמר: "עולה עם 10 שנות ניסיון יוכל לעבוד בבית חולים עם רישיון מוגבל, מדובר בהורדה של 4 שנים ביחס למה שהיה מקובל עד כה. יש כ- 100 אוניברסיטאות בחו"ל שלומדים בהם עולים עם פוטנציאל לעלייה לישראל, אנחנו לא יכולים לבחון את כל המוסודות האלה כדי לאשר את התארים שלהם לתעסוקה בישראל".

אסתר בלום, ארגון קעליטה אמרה: "העולים לא מצליחים להעביר את המסמכים הרלוונטים לתעסוקה שלהם למשרדים הממשלתיים מכיוון שהאתר לא מונגש לעולים האלה. במקום להקל על העולים מקשים עלייהם לתרגם מסמכים באופן שרירותי".

ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות סיכם את הדיון: "מבקש מנציבות שירות המדינה להציג לנו את תוכנית מסודרת כיצד הם מתכוונים לעמוד ביעד העסקה של 3% עולים בשירות המדינה. החלטת הממשלה 2225 דיברה על הקמת פורום מנכ"לים בוועדה בין משרדית. אני קורא למנכ"ל משרד העלייה והקליטה להקים את פורום המנכ"לים כפי שמתחייב מהחלטת הממשלה. באשר לעליית אנשי רפואה לישראל, מיפוי מוסדות החינוך בעולם של משרד הבריאות יקל על העולים וגם על המערכת ויקצר את הבירוקרטיה הקשוחה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום