הקצין לשעבר באמירה מקוממת: "גם קשיש בן 80 יכול לצעוק, הוא יחטוף נאצי"

תנ"צ בדימוס דובי יונג, ששימש בשורה של תפקידים במשטרה, אמר על התיעודים ממירון: "אין דבר כזה אלימות משטרתית. גם קשיש בן 80 יכול לצעוק נאצי. אם הוא צעק נאצי - הוא יחטוף נאצי"

צביקה סגל | חדשות בארץ 28.5.2024 | 19:16

האלימות המשטרתית \ אברהם קרויזר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

התיעודים מאלימות המשטרה במירון ביום ל"ג בעומר עוררו סערה ואף גררו גינויים חריפים מכל קצוות הקשת הפוליטית, אולם, מסתבר, יש מי שלא רואה בהם דבר בעייתי.

"אין דבר כזה אלימות משטרתית - יש שימוש בכח", אמר היום (שלישי) תת ניצב בדימוס דובי יונג בראיון לנתן משי ואבי גדלוביץ' ברדיו 'קול ברמה'. "מותר לשוטרים לעשות שימוש בכח. גם קשיש בן 80 יכול לצעוק נאצי. אם הוא צעק נאצי - הוא יחטוף נאצי".

יונג, ששימש בשורה של תפקידים בכירים במשטרה, התייחס גם לזימון לשימוע של המפכ"ל ע"י השר בן גביר ואמר: "אני מכיר את קובי שבתאי, הוא היה פקוד שלי, הוא לא חיפף בחיים דקה. השר מנסה להתנהל בכח כדי להיות מפכ"ל על. עם כל הכבוד אין לו עבר בטחוני. האחריות המקצועית היא על המפכ"ל ואין לשר סמכות מבצעית למעט מתן הנחיות למדיניות. זה יוצר חיכוך אבל השר צריך להבין שכשאומרים לו לא להתערב, הוא צריך להבין את מקומו".

אתמול הודיעה מח"ש כי אגף החקירות חקר באזהרה שני שוטרי מג"ב שנצפו נוהגים באלימות כלפי אזרחים במירון.  שני השוטרים החשודים שוחררו בתנאים מגבילים של מספר ימי הרחקה ממתקני המשטרה ואי-יצירת קשר עם גורמים אחרים בעניין הנחקר. במח"ש ציינו כי החקירות נמשכות.

כזכור, בסרטונים שהופצו ברשת תועדו שוטרים נוהגים באלימות קשה נגד מתפללים שעלו היום להר מירון, חרף ההחלטה שלא לקיים את ההילולה בעקבות המצב הביטחוני בצפון. באחד התיעודים נראה שוטר דוחף בעוצמה קשיש חרדי, בתיעוד נוסף נראה שוטר מג"ב מבצע ירי באוויר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום