"המודיעין הרוסי שימש את חמאס כדי ללמוד על בסיסים ישראלים"

ניקי היילי: "חשוב שאנשים ידעו שהמודיעין הרוסי שימש (את חמאס) כדי ללמוד על בסיסים ישראלים, כדי ללמוד מה קרה, כל הדברים אלה. צריך להטיל עליהם אחריות על חלקם בזה"

ישראל לפקוביץ | מדיני 28.5.2024 | 18:45

מחבלי חמאס | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בראיון שיובא במלואו ביום שישי ב"ישראל השבוע", המנהיגה האמריקנית ניקי היילי העלתה על סדר היום טענה חמורה ולפיה רוסיה העבירה לחמאס מודיעין. "אנחנו יודעים שהמודיעין הרוסי היה מעורב בסיוע לאיראן ולחמאס, לעשות את מה שהם עשו. חשוב שאנשים ידעו שזה. רוסיה מנסה, אבל היא לא יכולה, לשחק בשני הצדדים של המתרס. המודיעין הרוסי שימש (את חמאס) כדי ללמוד על בסיסים ישראלים, כדי ללמוד מה קרה, כל הדברים אלה. צריך להטיל עליהם אחריות על חלקם בזה".

היא אמרה לאריאל כהנא: "הם יכולים להכחיש את זה כמה שהם רוצים, אבל המודיעין הרוסי היה מעורב. לחמאס לא היה את כל המידע. הדבר השני הוא שרוסיה הייתה במצב לא טוב במלחמה מול אוקראינה. הם איבדו 87% מהכוחות הלוחמים, מאז שהחלו במלחמה. הם לא ניצחו בחמישה ימים, כפי שחשבו אלא הלכו ונחלשו. ולכן, איך זה שפתאום זה קרה ה-7 באוקטובר?! כי המבט של העולם הוסט מרוסיה ואוקראינה, לישראל. זו מתנת יום ההולדת הטובה ביותר שקיבל פוטין אי פעם, כי זה גרם לאמריקה ולמערב לבחון את ישראל".

היילי התמודדה בשנה האחרונה על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב. בראיון ל"ישראל היום" היא התייחסה לאיראן ישירות: "אני לא חושבת שאנחנו צריכים להיכנס למלחמה מלא בהיקף מול באיראן. לא על זה אנחנו מדברים. אבל אנחנו צריכים לשלוח כמה מסרים. וזה אומר שאם צריך אז להוריד כמה חברי משמרות המהפכה המרכזיים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום