הרב אריאל: "הוועדה תומכת ברב כהנא, הכדור אצל סמוטריץ"

יו"ר ועדת הרבנים לבחירת המועמד הציוני דתי לרבנות הראשית, הג"ר יעקב אריאל, הבהיר היום במכתב לחברי הוועדה כי הוועדה עומדת מאחורי הג"ר מאיר כהנא וביקר את המועמדים החותרים נגד החלטת הוועדה • כמו כן הטיל את האחריות ליישום ההחלטה על השר בצלאל סמוטריץ

משה ויסברג | חדשות בארץ 28.5.2024 | 17:54

הגר"ר מאיר כהנא | צילום: באדיבות המצלם

הבחירות לרבנים הראשיים נכנסים לישורת האחרונה, כשמועמדותו של הציונות הדתית הגר"מ כהנא, מקבלת היום משנה תוקף במכתב מיוחד של יו"ר הוועדה שבחרה בו כמועמד מוסכם של המגזר הדתי לאומי.

המכתב מגיע כהבהרה לאחר שאתמול פורסם מכתבו של הרב יעקב אריאל לשר סמוטריץ', בו הוא מודיע כי מכיון שישנם מתמודדים שמנסים להפר את החלטת הוועדה ולהתמודד נגד הרב כהנא - הוא מעביר לסמוטריץ את המנדט לטפל בנושא.

מכיון שהדברים פורשו על ידי בעלי עניין כביכול הוועדה חוזרת בה מהמינוי של הרב כהנא, שיגר היום הרב אריאל מכתב לכלך חברי ועדת הרבנים בציונות הדתית ובה הבהיר נחרצות כי הוא עומד מאחורי הרב כהנא, וכי הכוונה במכתב אתמול הייתה להעביר לסמוטריץ' את ההכרעה המעשית במצב שנוצר מול מי שפועלים נגד הוועדה.

"כמתבקש מאליו, הנני רואה חובה ורצון לעדכן אתכם, ולו בתמצית, בתשובתי ומכתבי למכובדנו שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' הי"ו ובמה שעומד מאחריה", פתח הרב אריאל את דבריו.

לדבריו, "נתבקשתי מהשר סמוטריץ' לפני כשנה, לבחור רב אחד מוסכם ומקובל כמועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, כתנאי הכרחי לכך שיתאפשר לו ולאנשיו המסורים לעניין, לקדם ולממש את בחירת אותו מועמד לתפקיד חשוב זה".

"לאור החשיבות העצומה שבדבר, נעניתי לפנייתו ולרצונו ולצורך כך ראיתי לנכון, לאחר חשיבה ממושכת, ליצור ועדה רחבה ומגוונת, שבחרה ברב מאיר כהנא שליט"א", המשיך הרב. "את מסקנת הועדה העברתי לשר, שמאז פעל לאור החלטה זו מתוך הנחה שמועמדות מוסכמת ויחידה זו אכן תביא בעזרת ה' את התוצאה המיוחלת".

הרב אריאל הדגיש כי אין במכתב אמש חזרה מדבריו: "מאז ועד עתה, גם במכתבי האחרון אין חזרה מהחלטה זו שהתקבלה בוועדה המורחבת".

עוד הרחיב הרב אריאל על החתירה כנגד הוועדה של מועמדים שהפסידו בה: "אמנם לצערנו הרב התפתחויות רבות אירעו בעיקר בתקופה האחרונה בנושא הבחירות לרה"ר. חלק מוכר ומפורסם מהתפתחויות אלו, הוא שמועמדים רבים נוספים, מהציבור הדתי וקרבתו, החלו לפעול בצורה רצינית שאינה נסתרת, ולעיתים עם פעילים רבים, למען הצגת מועמדותם, בניגוד להחלטת הוועדה".

"לנוכח כל אלו נוצרה לדאבוננו מציאות של כרסום ופגיעה ביכולת הוועדה להצליח ולגרום לכך שבחירתה תייצר במרחב הציבורי שלנו מציאות של 'מועמד אחד מוסכם', על כל משמעויותיו".

הוא הוסיף כי "השינוי הזה מניח לפתחם של שליחי הציבור, אנשי הדרג המעשי – פוליטי, קושי גדול להוציא לפועל את החלטת הוועדה ומציב את הדרג הפוליטי במצב שונה מאוד מהמתוכנן והמבוקש בעת הקמת הועדה. על כן העברתי והשבתי לבצלאל את האחריות לגבי המשך התהליך החשוב, מתוך תפילה שיאיר ה' את עיניו בדרך הישר והטוב בעיני אלוקים ואדם".

עוד אמר כי "הערכתי הברורה הייתה שכינוס נוסף של הועדה המורחבת, כפי שהיו רבנים שביקשו, לא יצלח ולא יביא עלינו ברכה אלא עלול לגרום נזק משמעותי בהיבטים רבים. לכן נמנעתי מכך ולאחר חשיבה ומאמצים רבים, וקיום 'תשועה ברוב יועץ', הגעתי למסקנה שהדרך הטובה והנכונה ביותר, עם כל חסרונותיה הברורים, הינה המכתב והעמדה הזו כלפי בקשתו של השר".

הרב אריאל הסביר לרבנים מדוע שלח קודם לשר האוצר סמוטריץ' את המכתב. "מתוך הערכה וידיעה ברורה ששליחת מכתב זה כטיוטא אליכם טרם שליחתו לשר, וחשיפתו לרבים שתגרם מכך, תעורר פולמוס וח"ו אולי גם מדנים, שאינם טובים וראויים לכבוד הרבנות והנזק בכך יהיה מרובה לאין ערוך על התועלת, בחרתי לשלוח לו מכתב זה, כתשובה לבקשתו הראשונית אלי, ולכם חברי הועדה היקרים הסבר לרקע הדברים".

לסיום הודה הרב אריאל לרבני הוועדה. "ברצוני לשוב ולהודות לכם על היענותכם לקחת חלק בוועדה מתוך רצון ושותפות לכבודה של תורה והרבנות. יהי רצון שיתקבלו הדברים בעין טובה, ובאוזן שומעת ונזכה לראות בהרמת קרן תוה"ק והרמת קרנם של ישראל".

המכתב | צילום: באדיבות המצלם

 

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום