"ספרד, נורווגיה ואירלנד בחרו לשתף פעולה עם מחבלי הנוח'בה"

שר החוץ ישראל כ"ץ נפגש עם נציב השכנות וההרחבה של האיחוד האירופאי ואמר: "ממשלות ספרד, נורווגיה ואירלנד בחרו לשתף פעולה עם מחבלי הנוחבה ולהאכיל את מפלצת הטרור - הכרה במדינה פלסטינית היא הפקרה של החטופים"

שלו שינברג | מדיני 28.5.2024 | 16:32

שר החוץ ישראל כ"ץ עם אוליבר ורהלי | צילום: ליאור מזרחי, לע"מ

שר החוץ ישראל כ"ץ נפגש היום עם אוליבר ורהלי, נציב השכנות וההרחבה של האיחוד האירופאי. כ"ץ הודה לנציב ורהלי על עמידתו האיתנה לצד מדינת ישראל, על גיבויו המלא באיחוד האירופי ועל קריאתו הנחרצת למנוע הפסקת אש ללא שחרור החטופים.

שר החוץ כ"ץ והנציב ורהלי סיכמו לעבוד יחד במשותף כדי להרחיב עוד יותר את משטר הסנקציות באיחוד האירופי נגד איראן, בדגש על פרויקט הטילים, הכטב"מים והגרעין. כ"ץ קבע לקדם ביחד עם הנציב ורהלי פרויקטים אזרחיים, כלכליים וחינוכיים נוספים בין מדינת ישראל לאיחוד האירופי.

בתום הפגישה המקצועית, נפגשו השניים עם גל ויאיר, בני משפחותיהם של החטופים גיא גלבוע-דלאל וגדי מוזס, שסיפרו את סיפורם בפני הנציב ורהלי.

שר החוץ ישראל כ"ץ: "אני שמח לדעת שיש לנו חבר אמיתי כמוך באיחוד האירופי. מדינת ישראל נמצאת במלחמה על עתידה. ב-7 באוקטובר מרצחי החמאס ביקשו להשמיד אותנו. העולם והאיחוד האירופי חייבים לעמוד לצידנו כדי להשיב את כל החטופים ולהכריע את החמאס. ממשלות ספרד, נורווגיה ואירלנד בחרו לשתף פעולה עם מחבלי הנוחבה ולהאכיל את מפלצת הטרור - הכרה במדינה פלסטינית היא הפקרה של חטופינו".

הנציב ורהלי: "אני אמשיך לעמוד לצידכם, יש לכם חבר, אנחנו תומכים בזכות להגנה עצמית של ישראל ובביטחונה. זה ברור שלא אסכים להפסקת אש בלי שחרור החטופים ללא תנאי. עבורי זה בלתי אפשרי לתת לחמאס לחמוק מעונש, אסור לחמאס להישאר בעזה. אם הוא יחמוק ממה שעשה, ה-7 באוקטובר יכול לקרות לכל אחד אחד בכל מקום. חמאס יכול לסיים את המלחמה מחר ולשחרר את כל החטופים, אבל הוא לא עושה את זה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום