מקומם: השוטרים מנעו כניסת האלמנה והיתומים מאסון מירון

אלמנת הרב דוד קרויס ז"ל אחד מהרוגי אסון מירון, נסעה לציון הרשב"י יחד עם ילדיה לפקוד את מקום האסון בו נספה בעלה ולהתפלל בציון של רבי שמעון, אך השוטרים מנעו את כניסתם למרות תחינותיה והאישורים שהציגה

משה ויסברג | חדשות בארץ 28.5.2024 | 15:01

הרב דוד קרויס ז''ל | צילום: באדיבות המצלם

עדויות רבות ממשיכות לזרום על ההתנהגות האלימה בה נקטה משטרת ישראל בל"ג בעומר במירון ונראה כי לפי כמות הסיפורים עוד נעסוק בנושא הזה לא מעט.

עדות מקוממת במיוחד שהגיעה ל'בחדרי חרדים' היא על אירוע שקרה לאלמנת האברך הרב דוד קרויס ז"ל מחסידות תולדות אהרן שנספה באסון מירון בשנת תשפ"א. 

לפי הפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', האלמנה נסעה בליל שישי עם ששת ילדיה היתומים כדי לפקוד את מקום האסון ולהתפלל בציון הרשב"י, אך השוטרים באטימותם גלגלו אותה ממחסום למחסום ובסוף לא נתנו לה להיכנס.

האם התחננה שיתנו לה להיכנס והסבירה כי יש בידיה את כל האישורים הנדרשים, כפי שקיבלו שאר משפחות נפגעי אסון מירון, אך השוטרים נותרו אטומי לב, בלמו את כניסתה להר ושלחו אותה בחזרה לביתה.

בסוף, ובצער רב היא נאלצה לנסוע לטבריה ולהתפלל משם יחד עם ילדיה היתומים.

אמש שוחח עם 'בחדרי חרדים' הרב החסיד ר' אברהם קרויזר בן ה-80, תושב ירושלים שנדחף בברוטאליות על ידי שוטר במירון ונפצע בפניו.

בראיון הוא סיפר: "הייתי שם (במירון) לראות אם יפתחו את המחסום או לא, ובינתיים ישבתי בצד וקראתי פרקי תהילים".

"חשבתי שאולי בהמשך יפתחו לי את המחסום למעבר, כמה רגעים קודם ראיתי אדם זקן שמלווה בשני ילדיו ואפשרו לו. אז גם אני שמבוגר מן הסתם ייאפשרו לו".

"אבל השוטרים אמרו לי שלא מאפשרים לי לעבור, אז עשיתי את דרכי חזרה למקום בצד שבו הייתי, תוך כדי שאני עושה את דרכי חזרה, השוטר רץ מאחריי ותוך כדי ריצה הוא צועק לי שלא מאפשר לך לחזור למקומך, ואז תוך כדי ריצה הוא דחף אותי בחוזקה ונפלתי על הפנים".

"כל הפנים כאבו ועשו לי תפרים בבית חולים" .

האם אתה סולח לו? 

"זה עניין אישי שלי, זה עניין אחר, אם יחזור בתשובה אז אדרבה, רק שלא יחזור שוב על הדברים האלו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום