קרבות עזים: מיליון איש נמלטו מרפיח - טנקים במרכז העיר

טנקים ישראלים הגיעו למרכז העיר רפיח. תושבים סיפרו כי בעיר מתחוללים קרבות עזים בין כוחות צה"ל לפעילי חמאס והג'יהאד האיסלאמי. חטיבות הצנחנים וחטיבה 7 חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה במרחב

יענקי פרבר | חרבות ברזל 28.5.2024 | 12:27

צה"ל בעזה - חרבות ברזל | צילום: דובר צה"ל

כמיליון בני אדם נמלטו מהעיר רפיח בעזה בשלושת השבועות האחרונים, כך מסרה סוכנות הפליטים הפלסטינית של האו"ם (אונר"א) שחלק מעובדיה אנשי חמאס ולקחו חלק בטבח בשבעה באוקטובר.

אונר"א מסרה כי הבריחה מרפיח התרחשה "ללא מקום בטוח מפצצות, כולל מחסור במזון ומים, ערימות של פסולת ותנאי חיים לא מתאימים, עם אפשרויות סיוע כמעט בלתי אפשריות".

ברויטרס דווח מפי עדי ראיה כי טנקים ישראלים הגיעו למרכז העיר רפיח. הטנקים נמצאים ליד מסגד אל עודה, מקום מרכזי ברפיח. מצה"ל נמסר כי הודעה על המבצע ברפיח יתפרסם בהמשך.

צה"ל הודיע כי חטיבת ביסל"ח הצטרפה לחטיבות הנלחמות באזור רפיח תחת אוגדה 162. בצבא ציינו כי חטיבות 401 והנח"ל פעלו הלילה על ציר פילדלפי מול יעדי ותשתיות טרור ופועלים בשטח באופן מדויק ובעקבות מידע מודיעיני המעיד על הימצאות יעדי טרור במקום.

מצה"ל נמסר: "הפעילות נעשית תוך מאמצי הימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים, הכוחות מנהלים קרבות עם מחבלים, מאתרים פירים תת קרקעיים במרחב, לצד אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות".

 

פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

רשת סקיי ניוז דיווחה כי כוחות צה"ל ממשיכים לפעול ברפיח כולל תקיפות אוויריות וירי פגזים מטנקים למרות הגינוי הבינלאומי לתקרית בה נהרגו 45 בני אדם ביום ראשון.

תושבים אמרו לסקיי ניוז כי "טנקים ישראלים הגיעו לעבר שכונות מערביות באחד מלילות ההפצצות הקשים ביותר". גורמים רשמיים בחמאס אמרו כי 16 פלסטינים נהרגו הלילה.

תושבים סיפרו כי בעיר מתחוללים קרבות עזים בין כוחות צה"ל לפעילי חמאס והג'יהאד האיסלאמי. לדבריהם, האזור שהותקף ביום ראשון, תל אל-סולטן, עדיין מופגז בכבדות.

"משפחות רבות נמלטו מבתיהן במערב רפיח תחת אש במהלך הלילה", אמר אחד התושבים לרויטרס. כזכור בית הדין הבינלאומי הורה לישראל להפסיק את המבצע ביום שישי אך ישראל הודיעה כי זה לא יקרה.

בתוך כך אוגדה 98 פועלת בצפון הרצועה, צוותי הקרב החטיבתיים של הצנחנים, 460 ו-7 חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה במרחב. הלוחמים השמידו ביממה החולפת עשרות תשתיות טרור במרחב ג׳באליא, בינהן, פירים תת קרקעיים, עמדות תצפית, מחסן אמל"ח ומבנה צבאי ממנו ניהל ארגון הטרור חמאס לחימה.

באחת מהפעילויות, הכווינו כוחות האוגדה מטוסי קרב של חיל האוויר שסגרו מעגל וחיסלו חוליית מחבלים שביצעה שיגורי מרגמה לעבר הלוחמים שפעלו במרחב.

צוותי הקרב החטיבתיים של אוגדה 162, אליהם הצטרף צק״ח ביסל״ח, ממשיכים בפעילות במרחב רפיח. כוחות צוותי הקרב של חטיבות 401 והנח״ל פעלו במהלך הלילה על ציר פילדלפי מול יעדי ותשתיות טרור ופועלים בשטח באופן מדויק ובעקבות מידע מודיעיני המעיד על הימצאות יעדי טרור במקום.

הפעילות נעשית תוך מאמצי הימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים. הכוחות מנהלים קרבות עם מחבלים, מאתרים פירים תת קרקעיים במרחב, לצד אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות.

כוחות אוגדה 99 בהובלת צוות הקרב של חטיבה 679 מרחיבים את פעילותם במרכז הרצועה. במהלך היממה האחרונה הכוחות זיהו מחבלים מחבלים שוהים במבנה הסמוך אליהם, זמן קצר לאחר מכן מטוס קרב תקף את המבנה וחיסל את המחבלים. במקביל, הכוחות ממשיכים בפשיטות ממוקדות על יעדי טרור במרחב. באחד הפשיטות שהושלמו איתרו הכוחות מחסן אמל"ח.

 

 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום