רנו משקיעה במדינה שמחרימה אותנו

כיום גם טויוטה, גם יונדאי וגם רנו מייצרות בתורכיה בזמן שהמצב של יחסי ישראל ותורכיה נמצא כיום בשפל המדרגה

רוני נאק | רכב ותחבורה 28.5.2024 | 09:58

מנוע שני ליטר דיזל של חטיבת הורס של רנו | צילום: רנו

המצב של יחסי ישראל ותורכיה נמצא כיום בשפל המדרגה, אבל זה לא מונע מרנו להודיע שהיא עומדת להשקיע ביצרנית רכב תורכית. כידוע, כיום ללא מעט יצרני רכב יש בתורכיה מפעלים שלא יכולים לייצא מכוניות לישראל ורנו אינה יוצאת דופן. אבל עכשיו רנו מודיעה על שיתוף פעולה חדש מול יצרנית רכב תורכית שבישראל לא מכירים.

כיום לרנו יש שתי חטיבות עסקיות שעוסקות באותו תחום, אבל בצורה שונה: חטיבת "אמפר" של רנו עוסקת בפיתוח של הנעה לרכב חשמלי ואילו חטיבת HORSE (כלומר סוס) של רנו עוסקת בפיתוח של מנועי בעירה פנימית, כלומר מנועי בנזין ומנועי דיזל.

לפי ההודעה הרשמית של HORSE, החברה חתמה על הסכם ראשון מאז הקמתה שבמסגרתו תספק מנועי טורבו דיזל לחברה תורכית, ששמה "חבס" (אין קשר לחברה הישראלית שעוסקת בנדל"ן). במסגרת ההסכם יסופקו מנועי טורבו דיזל בנפח שני ליטר לחבס שתתקין אותם ברכב מסחרי קל שהיא תתחיל למכור בקרוב.

חבס עצמה היא חברה תורכית ענקית שעוסת בשלל תחומים: מאז הקמת החברה בשנת 1956 היא הספיקה להיכנס לתחומי יצור האוטובוסים, הנדל"ן והבנקאות וכעת היא רוצה להרחיב את עסקיה ליצור של מסחריות קלות. על הדרך אנו נזכיר שכיום גם טויוטה, גם יונדאי וגם רנו מייצרות בתורכיה: הקורולה, ה-CHR, רנו קליאו וגם יונדאי באיון, i20 ו i10 הן כולן מכוניות מייצור תורכי וכעת ניכר שאספקתן עלולה להיקלע לקשיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום