מאות הסתננו להר מירון | תיעוד קשה: שוטר מטיח קשיש ברצפה

חרף ההחלטה שלא לקיים את ההילולה בעקבות המצב הביטחוני בצפון, מאות חוגגים הצליחו לגבור על מחסומי הדרך ולהגיע לאזור קבר הרשב"י במירון | תיעודים שמתפרסמים מעידים על אלימות קשה של המשטרה כנגד המסתננים

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 26.5.2024 | 20:30

מסתננים למירון / הקשיש שנפצע | צילום: דוברות המשטרה

אזרחים שעלו היום (ראשון) להר מירון, חרף ההחלטה שלא לקיים את ההילולה בעקבות המצב הביטחוני בצפון, טוענים לאלימות משטרתית קשה במהלך פינוי המתפללים מקבר הרשב"י.

בתיעודים שהופצו ברשתות ניתן לראות את השוטרים מפנים את המתפללים מהציון תוך הפעלת כוח רב. באחד התיעודים נראים שוטרים אוחזים בגבר פצוע שמושלך, כשהוא בהכרה חלקית על המדרכה.

בתיעוד קשה במיוחד נראה שוטר מג"ב דוחף בעוצמה קשיש שפניו מוטחים בקרקע. הוא טופל במקום ונלקח לבית החולים כשהוא מדמם בפניו.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש פרסם הודעת גינוי וקרא להדיח שוטרים הנוהגים באלימות: "המראה המזעזע של שוטר מג"ב מפיל ארצה באלימות בוטה יהודי מבוגר או שוטר נוסף שיורה באוויר באירוע אזרחי צובטת לב כל אחד ולא מתקבלת על הדעת. אני דורש להדיח באופן מיידי את השוטרים האלימים". דברי השר.

 

אלימות שוטרים - קשיש מוטח על הקרקע במירון צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

 מאות בני אדם הצליחו להסתנן לציון הרשב"י במירון, חרף העובדה שהמקום מוגדר כשטח צבאי סגור בשל הסכנה מירי מלבנון. חלקם התעמתו עם כוחות המשטרה שעל ההר. עדי ראייה טענו בשיחות עם 'בחדרי חרדים' כי השוטרים התנהלו באלימות אל מול הנוכחים במתחם הקבר.

מוקדם יותר היום מסרה המשטרה כי הרחיקה מאות בני אדם שהגיעו למקום בניגוד ל"חוק הסדרת אירוע הילולת רבי שמעון בר יוחאי" וצו אלוף פיקוד העורף. לטענת המשטרה, מפרי הסדר גרמו נזק רב לתשתיות ובכך סיכנו את בטחונם ואת בטחון השוטרים הפועלים במקום.

שלוש ההדלקות שתוכנו להתקיים לפנות בוקר עברו ללא אירועים חריגים ובהתאם להנחיות החוק. "החל משעות הבוקר מאות אנשים הגיעו לאזור מתחם הקבר תוך שהם מפרים את צו אלוף פיקוד העורף ואת החוק, מתעמתים עם שוטרים וגורמים נזקים לרכוש שהוצב במקום לשם שמירה על בטחונם", מסרה המשטרה.

במשטרה ציינו כי השוטרים שומרים על הסדר במקום והתפילות בציון נמשכות בהתאם להנחיות החוק וצו האלוף. עד כה הורחקו מאזור באוטובוסים משטרתיים מעל ל-500 אנשים לא מורשים.  

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום