התובע בהאג: "לאף אחד אין רישיון לבצע פשעי מלחמה"

התובע כרים חאן הגיב בראיון ראשון לתקשורת לסערה שהתעוררה לאחר בקשתו לצווי מעצר נגד בכירים בישראל: "לאף אחד אין רישיון לבצע פשעי מלחמה או פשעים נגד האנושות. האמצעים שבהם אנו משתמשים מגדירים אותנו"

שלו שינברג | מדיני 26.5.2024 | 13:12

התובע הכללי בהאג מבקר בעוטף עזה | צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים

התובע של בית הדין הבינלאומי בהאג כרים חאן התייחס בריאיון ל"טיימס" הבריטי לסערה שנוצרה לאחר בקשתו להוציא צווי מעצר לבכירים בישראל. 

התובע קארים חאן אמר בראיון הראשון מאז הסערה: "אני לא אומר שישראל עם הדמוקרטיה שלה ובית המשפט העליון שלה דומה לחמאס, כמובן שלא. לא יכולתי להיות ברור יותר, לישראל יש את כל הזכות להגן על אוכלוסייתה ולהחזיר את החטופים". 

"אבל לאף אחד אין רישיון לבצע פשעי מלחמה או פשעים נגד האנושות. האמצעים שבהם אנו משתמשים מגדירים אותנו", הוסיף. 

עוד אמר: "היו ניסיונות להרוג את מרגרט תאצ'ר, לורד מאונטבאטן נרצח, הייתה התקפת טרור, אבל הבריטים לא החליטו להגיד, 'ובכן, על כביש המפלים ללא ספק עשויים להיות כמה חברי IRA ואוהדים רפובליקנים, אז בוא נזרוק פצצה במשקל 2,000 פאונד על כביש המפלים. אתה לא יכול לעשות את זה". 

חאן הוסיף: "לחוק חייבת להיות איזושהי מטרה, זה מה שמפריד בין מדינות שמכבדות את החוק לקבוצות פליליות ומחבלים. וזה כל מה שניסיתי לעשות, להחיל חוק על סמך עובדות, וזה מה שאנחנו חייבים לעשות למרות כל גינוי שנקבל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום