החזית הצפונית: כך ארגוני הטרור רימו את ישראל

מנהרות בלבנון משמשות את חיזבאללה להובלת פעילים ונשק, לרבות רקטות ארוכות טווח. "המנהרות מאפשרות לחיזבאללה לירות הרבה רקטות מבלי שישראל תוכל להשמיד אותן לפני שיגורן", אמר דובר צה"ל לתקשורת הזרה לשעבר

יענקי פרבר | חרבות ברזל 26.5.2024 | 12:49

יהונתן קונריקוס | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל לתקשורת הזרה לשעבר סגן אלוף במיל' יהונתן קונריקוס דיבר בנאום באירוע של מרכז התקשורת והמחקר של בריטניה - ישראל, קונריקוס, היום עמית בכיר ב'קרן להגנת הדמוקרטיות' אמר כי ארגון הטרור חמאס משתמש בחטופים כמנוף: "הם משתמשים בזה כדרך להאריך את המלחמה ולגרום לישראל לא להביס את חמאס".

"הם השתמשו בחכמה רבה בחודש הרמדאן וקיבלו חודש של כמעט אפס פעולות של צה"ל בעזה על ידי משא ומתן מול ישראל למשך החודש. הם רימו את ישראל".

קונריקוס אמר כי חיזבאללה הוא "היהלום שבכתר" של הפרוקסי של איראן, "הם חזקים פי חמישה מחמאס".

הוא ציין כי לארגון הטרור הלבנוני יש נשק בעל דיוק גבוה ולוחמים רבים יותר מאומנים מחמאס. רשת המנהרות העצומה של חיזבאללה ברחבי לבנון אינה מוכרת רשמית על ידי ישראל, אך היא מוכרת לצה"ל. המנהרות בנויות בסלע מוצק, בסיס חזק בהרבה מאבן החול של עזה, והן יידרשו יותר כוח כדי להרוס אותן.

המנהרות משמשות את חיזבאללה להובלת פעילים ונשק, לרבות רקטות ארוכות טווח. "המנהרות מאפשרות לחיזבאללה לירות הרבה רקטות מבלי שישראל תוכל להשמיד אותן לפני שיגורן", אמר קונריקוס.

"חיזבאללה מסוגל לפגוע ברוב ישראל, כולל מטרות רגישות", הוסיף וציין את תקיפת מל"ט של חיזבאללה לאחרונה בצומת גולני.

"לא נראה סוף למתיחות באופן מדיני" עם חיזבאללה, הוסיף קונריקוס, שחוזה הסלמה לאורך הגבול.

"שינוי משטר באיראן יהיה תרומה אדירה לביטחון ישראל", הוסיף קונריקוס, וציין כי ניתן לראות "טביעות אצבע איראניות" בחלק מהאלימות הפלסטינית בגדה המערבית.

"לכידת מנהיג חמאס יחיא סינוואר תהיה חיונית כדי להביס את חמאס", אמר: "אם סינואר או מוחמד דף בחיים, הפלסטינים בעזה יחשבו שחמאס חווה נסיגה זמנית, אבל אם סינוואר עצור זה יכול לאותת שזה נגמר עבור חמאס".

"זה יהיה נחוץ כדי להראות לעזתים שהם יכולים להקים תנועה שתאתגר את הדומיננטיות של ארגון הטרור. צריך להביס את חמאס בצורה כזו שהפלסטינים יבינו שהם לא חוזרים", הסביר.

קונריקוס אמר שהוא מאמין שצריך לפלוש לרפיח כדי שישראל תנצח במלחמה. "ישנה רשת עצומה של מנהרות חמאס החוצות את העיר ועוברות לתוך מצרים".

מצרים, לטענת קונריקוס, "מספקת לחמאס נשק דרך המנהרות ועמדה גם מאחורי הלחץ הבינלאומי נגד פלישה לרפיח".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום