הקהילה היהודית באיספהאן ספדה לנשיא איראן ולשר החוץ 

הקהילה היהודית בעיר איספהאן ערכה טקס לזכרו של הנשיא ראיסי ושר החוץ שנהרגו בהתרסקות מסוק ביום ראשון האחרון. רב הקהילה אמר: "יש אנשים שמקריבים את חייהם למען מטרה בחיים"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 26.5.2024 | 08:47

טקס לזכרו של הנשיא ראיסי באיספהאן | צילום: סוכנות אירנא האיראנית

יהודים תושבי איספהאן באיראן ערכו ביום שישי האחרון "טקס הנצחה" לאחר מות הנשיא ראיסי, שר החוץ חוסיין אמיר עבדאללהיאן ובכירים נוספים, ביום ראשון האחרון בהתרסקות מסוק. באירוע השתתף נציג הממשלה האיראנית.

מנהיג הקהילה היהודית אמר בטקס: "הנצחת מנהיגי המדינה מוזכרת בתורה וקיימנו את הטקס הזה לכבוד המנהיגים". המנהיג חכם סולימאן צדיק פור הוסיף: "רציתי לדבר על אושר וקידמה, אבל עכשיו אני צריך לדבר על אירוע מר". הוא אמר: "אירוע מות הקדושים של הנשיא וחבריו גרם לכל האיראנים להתאבל, ואנחנו אומה מאוחדת ומאמינים באלוקים, אנחנו משתתפים בצער".

חכם סולימאן צדיק פור הוסיף: "האיראנים קשורים זה לזה בכל הדתות ואנחנו קשורים זה לזה כמו שלשלת. הגורל האנושי אינו ניתן לשינוי" הוא אמר: "יש אנשים שמקריבים את חייהם למען מטרה בחיים".

החכם התייחס לסיפורם של נמרוד ואברהם אבינו וציין את אמונת אברהם באלוקים לעומת נמרוד שמרד באלוקים, ואמר: "קדוש מעונה היא מילת קודש שהוזכרה פעמים רבות בתורה ובקוראן, אלו אנשים שעומדים קרוב מאוד לאלוקים".

חכם סלימאן צדיק פור אמר עוד: "השהיד האייתוללה ראיסי וחבריו נהרגו בחזור מהמטרה שלהם, ושרתו את העם" והוסיף: "פקידים אלו פעלו להתקדמות המדינה, ולאייתוללה ראיסי היתה מטרה לשרת את העם והוא נהרג בדרך".

הוא אמר עוד: "האסון הזה גדול עבור היהודים של איראן, ואנו מעריכים את הקדושים הללו, אנחנו יהודי איספהאן חיים לצד מוסלמים כבר שנים רבות ויש לנו הרבה מאפיינים משותפים בתחום הדת והאמונה. אנחנו באבל ומביעים צער על אובדן מנהיגי המדינה".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום