טרגדיה בקהילה היהודית: אם ובתה נספו בשריפה

בשורה קשה מהקהילה היהודית בארגנטינה: בשריפה שפרצה בבואנוס איירס, נספו אם ובתה. חנה שמוקלרמן ובתה מרים שמוקלרמן. הקהילה היהודית מחפשת קרובי משפחה של השתיים כדי להביא אותן לקבורה מהירה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 26.5.2024 | 10:48

זירת השריפה | צילום: צילום מסך

מת מצווה הכל קרוביו: אם ובתה מהקהילה היהודית בארגנטינה נספו בשריפה שפרצה בשבת בדירה ברובע וויז'ה אלפרקה בבואנוס איירס. הקורבנות הן חנה שמוקלרמן ע"ה בת 86, ובתה מרים שמוקלרמן ע"ה בת 64.

התקשורת המקומית דיווחה כי לשתיים לא היה קשר עם דיירי הבניין, והן חיו לבדן ללא קרובי משפחה. הבת בת 64 היתה על הספקטרום האוטיסטי. השריפה החלה בקומת הכניסה של הבניין בן חמש הקומות, השתיים התגוררו בקומת הכניסה והאש התלקחה במהירות, הגעת כוחות הכיבוי במהירות, מנעה את המשך התפשטות האש.

הרב אליהו המרה רב קהילת 'אמיה' פנה לציבור וביקש ממי שיש לו מידע בנוגע לקרובי משפחה של השתיים, לפנות לקהילה עם המידע כדי להביא לקבורתן בהקדם בבית העלמין היהודי.

הרב המרה מסר: "במוצאי שבת קבלתי מהרשויות מידע לגבי שתי נשים, אם וביתה שנהרגו כתוצאה משריפה בדירתם, יצרתי קשר עם המכון לרפואה המשפטית, ולדבריהם עד עתה איש לא יצר קשר כדי לדרוש את קבורתן. אנחנו מחפשים אחר קרובי משפחה".

עוד מסר הרב: "בהמשך, הקהילה תתייצב כנציגי המשפחה כפי שאנו עושים במקרים דומים, ונדאג לקבורה יהודית לאותן נשים גלמודות. כל מה שידוע לנו שמדובר באישה בשנות השמונים, שהתגוררה יחד עם ביתה שלא היתה בקו הבריאות. מכבי האש הגיעו במהירות לקריאה ולאחר כיבוי השריפה התגלו בדירה שתי הנשים ללא רוח חיים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום