רפיח: פחות סיוע אווירי והאטה בפעילות, אך המטרות הצבאיות נותרו ללא שינוי

הגינוי בהאג האט את פעולת צה"ל ברפיח, אבל לא עצר את הפעילות של ישראל. למרות הביקורת העזה, ישראל מתעקשת שעליה להשתלט על רפיח ועל הגבול עם מצרים כדי למנוע הברחות נשק עתידיות, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'

יענקי פרבר | חרבות ברזל 26.5.2024 | 07:55

פעילות הכוחות ברצועה | צילום: דובר צה"ל

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי המטרות הצבאיות של ישראל נותרו ללא שינוי. לאבטח את כל הגבול עם מצרים, להרוס את מנהרות ההברחה של חמאס, לפרק את גדודי חמאס האחרונים, להחזיר את החטופים הנותרים הביתה ולפרק את השליטה המנהלית של חמאס על כל רצועת עזה.

כזכור, ביום שישי הורה בית הדין הבינלאומי לישראל להפסיק לאלתר את המתקפה ברפיח, וקבע כי ישראל מסכנת את האוכלוסייה האזרחית שם, אך לא קרא להפסקת אש מוחלטת. ישראל הודיעה שהיא לא תפסיק את המבצע הצבאי.

"התקיפות האוויריות מתמשכות ואינטנסיביות, וריח העשן לא נעלם מהאוויר", אמר מוחמד אל-מסרי, בן 31, שמתגורר באוהל ברפיח כבר חודשים. הוא אמר ל'ניו יורק טיימס': אנשים נמלטים כל הזמן למקום אחר. הם יורים ומפציצים אותנו כל הזמן, אבל מה שהכי מפחיד אותנו הם המל"טים".

קצין במילואים, אמר לעיתון כי הצבא משתמש בפחות הפצצות אוויריות, וכי "הכוחות מתקדמים לאט מערבה בתנועת מלקחיים, אוגדה אחת פועלת ליד הגבול, ואוגדה שנייה בפאתי רפיח".

בראיונות לעיתון אמרו קצינים שזה עתה יצאו מהלחימה ברפיח כי צה"ל תוקף פחות מהאוויר ופחות ארטילריה, וזה "מאלץ את החיילים הישראלים לעסוק בלוחמה עירונית עם לוחמי חמאס".

ה'ניו יורק טיימס' ציין כי על פי החשד, חלק ממחבלי חמאס מתפנים מרפיח יחד עם אזרחים, בתקווה להילחם שוב באזורים שישראל כבשה ואז נטשה, כמו בג'באליה, שם הלחימה המחודשת היא אינטנסיבית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום