משפחות התצפיתניות בעצרת: "תסתכלו לבנות שלנו בעיניים"

משפחות התצפיתניות בעצרת בכיכר החטופים: "תסתכלו לבנות שלנו בעיניים! אנחנו ננצח רק כשכולם יחזרו". אמא של חטופה: "אנחנו ננצח רק שכל החטופים בבית"

יענקי פרבר | חדשות בארץ 25.5.2024 | 21:55

חמ"ל התצפיתניות בנחל עוז | צילום: מתוך שידורי כאן 11

בתום השבוע בו הרעידו את מדינת ישראל והחליטו לפרסם את סרטון החטיפה הקשה של בנותיהן, נציגות משפחות התצפיתניות נשאו דברים בעצרת הענק בכיכר החטופים. בעצרת השתתפו: איילת לוי, אמה של נעמה לוי; אורלי גלבוע, אמה של דניאלה גלבוע; שירה אלבג, אמה של לירי אלבג; וסשה ארייב, אחותה של קרינה ארייב שלחה מסר מצולם.

איילת לוי, אמה של נעמה לוי: "עכשיו זה הזמן שלנו, ללמוד ממך, נעמה. למצוא כוחות להישיר מבט למציאות קשה מנשוא. לגלות תושייה שתנחה אותנו אל ההחלטות שצריך לקבל ולאזור את האומץ לקבל אותן. אומץ לשלם מחירים. ונחישות, כמו שלך, ששורדת שם עכשיו בגיהנום, נחישות להחזיר אותה ואותן הביתה עכשיו. אין לנו זמן, אין להן זמן. אנחנו צריכים להיות נעמה. עכשיו. אני פונה למקבלי ההחלטות, לקבינט המלחמה, תהיו נעמה. גלו כמוה, וכמו חברותיה שם בשבי החמאס, אומץ ונחישות והשיבו את בנותינו, עכשיו. הישירו מבט אל עיניהן מלאות האימה; האימה הזו ממשיכה להתקיים, הפיגוע שראינו בסרטון קורה עדיין, הוא לא הסתיים ויותר מכך, הוא הולך ומסלים. נעמה וחברותיה מחכות, כמו במיגונית - גם עכשיו, שמישהו יבוא להציל אותם. ואף אחד לא בא. אף אחד!! תהיו נעמה. אל תרפו, אל תנוחו, עד שתביאו אותה ואת כולן וכולם הביתה".

אורלי גלבוע, אמה של דניאלה גלבוע: "השבוע, מדינה שלמה וכל העולם נחשפו לסרטון שבו רואים את דניאלה וחברותיה ברגעים של פחד ואימה - כמו שאף אמא, בשום מקום לא רוצה לראות את הבת שלה. דמיינו לרגע את הסיוט הכי נורא שלכם ואז דמיינו את עצמכם יושבים חסרי אונים מול מסך ורואים אותו מתגשם. שוב ושוב. ואז, יום נאסף ליום, עונות השנה מתחלפות, חגים ומועדים באים והולכים, אבל השבעה באוקטובר לא עובר כי אתם מבינים באיזה גהינום הילדה שלכם כלואה, כי אתם מבינים בדיוק בידי מי היא שבויה ואת הסכנה שמרחפת מעליה, שעה אחרי שעה, דקה אחרי דקה. אז אני קוראת מכאן לראש ממשלת ישראל, ולכל מנהיגי העולם, כולל מנהיגי ארצות הברית, מצרים וקטאר: בבקשה, קחו רגע אחד, תסתכלו לבנות שלנו בעיניים ואחר כך תשאלו את עצמכם; איך הייתם ישנים בלילה אם זו הייתה הבת או הנכדה שלכם, מה הייתם עושים כדי שכבר אתמול היא תחזור אליכם? עכשיו, אנחנו לא מבקשים, אלא דורשים שממשלת ישראל תביא לפריצת דרך אמיתית במשא ומתן ותעשה באמת הכל, אבל הכל! כדי להחזיר אותה, את אחיותיה למוצב ואת כל החטופים והחטופות".

שירה אלבג, אמה של לירי אלבג: "ב-7/10 חשבתי שאת במקום מוגן, הייתי רגועה, הרי אין מקום יותר בטוח מבסיס צה"ל? אבל המציאות הוכיחה אחרת ובזמן שחשבתי שאת מוגנת את כבר היית חטופה בעזה. אני שואלת אתכם רה״מ וחברי הקבינט האם אתם באמת עושים הכל בשביל להחזיר את לירי ו-124 החטופים הביתה? האם אחרי 232 ימים לא הגיע הזמן לקחת החלטה אמיצה שלא מונעת משיקולים פולטים ולהחזיר אותם הביתה? האם לא הגיע הזמן להחזיר לציבור את האמון שאבד? את התקווה? מדברים איתנו על הניצחון המוחלט, על מיטוט חמאס ועל זה שאסור להפסיק את המלחמה. ונכון, צריך למוטט את החמאס אבל המלחמה עם המרצחים והבלתי מעורבים לא תגמר בזמן הקרוב, וללירי ושאר החטופים אין זמן, אין להם אוויר לנשימה, אין להם חופש, הם זרוקים שם לבד במנהרות, בחושך".

עוד אמרה: "אני קוראת לכם חברי הקבינט המצומצם והמורחב להנחות את דרגי המשא ומתן לצאת למשא ומתן עם מנדט אמיתי, עם פתרונות לפערים על מנת שהתהליך יבשיל לכדי עיסקה - עיסקה שבסופה 125 חטופות וחטופים חוזרים הביתה, עיסקה שבסופה כולם חוזרים לנשום, עיסקה שתחזק את חיילי צה"ל האמיצים שנלחמים בעוז ובגבורה ותוכיח להם שבמדינת ישראל. לא משאירים אף אחד מאחור. אנחנו מדינה חזקה, אנחנו עם חזק אנחנו ננצח רק שכל החטופים בבית".

סשה ארייב, אחותה של קרינה ארייב אמרה בסרטון שהוקרן בעצרת: "לפני כמה ימים החלטנו להראות לעולם קמצוץ ממה שעבר עלייך ועל חברותייך, בשבעה באוקטובר הארור. אמא לא מסוגלת לראות את הסרטון, הספיקו לה כמה תמונות בודדות ממנו כדי לפרוץ בבכי ולא לישון חודשים. אני ואבא ראינו את הסרטון וחיפשנו כל דבר שיכול להעיד על מצבך. סליחה שהגענו למצב בו אנו כמעט שמונה חודשים במלחמה, את ועוד חטופים וחטופות רבים עדיין בעזה, ושכדאי לגרום לאנשים להבין כמה דחוף שתחזרי אנחנו צריכים לחשוף אותך ככה, ברגעים המזוויעים האלה. אנשים היו צריכים לראות את הזוועות כדי להפנים ולעכל את מה שעברתן באותו היום וממשיכות לעבור כבר 232 ימים".

עוד אמרה: "עכשיו אנשים לא יוכלו להתעלם ולסגור עיניים, המציאות הכתה בכולם. אני מצפה מכולם בישראל ומעבר לים לא לתת לעדות הזו להישכח. מבחינתי כל מי שלא דורש את החטופים במיידי, דמם על ידיו. אין לאף אחד את הפריבילגיה להתעלם מהסרטון הזה, לראות את ההשפלה שחוו הבנות כל רגע ורגע. קרינה אהובה שלי, זאת אחותך סשה. אם את שומעת אותי, תדעי שאת לא לבד, אני איתך בלב כל רגע. גם אם פיזית אני לא ליד, תהיי חזקה בשבילי. אל תאבדי אמונה, אני יודעת שזה קשה! את תחזרי אלי ואני לא אעזוב אותך ״דביק״ שלי. רק תחזיקי מעמד אני מזיזה עולמות בשבילך, את ואני ננצח את כולם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום