תיעוד: חרדים קיצוניים חוסמים צומת בירושלים ואת הרכבת הקלה

שוטרים, פרשים על סוסים ומשאית התזת מים מנסים בשעה זו לפנות את צומת שרי ישראל - יפו בירושלים שנחסם בידי קומץ חרדים קיצוניים שמוחים נגד חוק הגיוס | תיעוד מהזירה הסוערת

קובי עוזיאלי | גלריות 23.5.2024 | 19:53

מחאת חרדים קיצוניים בירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

קומץ חרדים קיצוניים חוסמים הערב (חמישי) את צומת הרחובות שרי ישראל ויפו בירושלים במחאה נגד חוק גיוס בני ישיבות. שוטרים מפנים אותם בכוח תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, כולל סוסים ומכת"זיות. 

משטרת ירושלים מסרה כי "כוחות משטרה הוזעקו במהלך השעה האחרונה לצומת הרחובות שרי ישראל-יפו בירושלים, זאת בעקבות הפרת סדר שהחלה במקום, כשעשרות מתפרעים חסמו את הכביש ואת ציר הרכבת הקלה במקום בניגוד לחוק. 

במעשיהם הם מסכנים את עצמם ואת משתמשי הדרך ומפרים את הסדר הציבורי. במקום מבוצע שימוש מצד מפרי הסדר בילדים קטנים לחסימת הציר באופן מסוכן וחסר אחריות לחלוטין. בנוסף חלק ממפרי הסדר ממשיכים בתופעה הפסולה והמגונה, וקוראים לעבר השוטרים במקום: ״נאצים״. 

לאחר שניתנה הוראת פיזור ע״י קצין משטרה בגין הפרת הסדר והתקהלות אסורה, מפרי הסדר המשיכו בחסימת הציר ולא נשמעו להוראות השוטרים. בהתאם כוחות המשטרה פועלים בדקות אלו להרחיק ולהדוף את המתפרעים בכוח ובאמצעים לפיזור הפרות סדר, ולפתוח את הציר לתנועה. במקביל השוטרים מכווינים את התנועה והנהגים באזור, עד לפתיחת הצומת שנחסם".

במשטרה הוסיפו וצינו כי "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה לכל אדם בגבולות החוק, אולם תפעל נגד הפרות סדר, סיכון משתמשי הדרך, ומעשים פסולים אחרים המבוצעים בניגוד לחוק ופוגעים בחופש התנועה של ציבור גדול של משתמשי הדרך".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום