דיווח: זעם על מצרים ששינתה את תנאי הפסקת האש לטובת חמאס

מקורות המוערבים במשא ומתן עם חמאס, אמרו לרשת CNN, כי ארה"ב וישראל הוטעו על ידי מצרים ששינתה את תנאי הפסקת האש לטובת חמאס. השינויים שערך המודיעין המצרי, הובילו לגל של כעס והאשמות בקרב גורמים מארה"ב, קטאר וישראל

יענקי פרבר | מדיני 22.5.2024 | 08:18

שלט למען החטופים | צילום: שאטרסטוק

רשת CNN מדווחת כי המודיעין המצרי שינה בשקט את תנאי הצעת הפסקת האש שישראל כבר חתמה עליה מוקדם יותר החודש לטובת חמאס, ובסופו של דבר התפוצצה העסקה שיכולה הייתה להביא לשחרור חטופים ישראלים ולקבוע מסלול לסיום הלחימה בעזה באופן זמני, כך לפי שלושה אנשים שמכירים את הדיונים.

"הסכם הפסקת האש שעליו הכריז חמאס בסופו של דבר ב-6 במאי, לא היה מה שהקטארים ​​או האמריקנים סברו שהוגש לחמאס לבדיקה סופית, אמרו המקורות. השינויים שערך המודיעין המצרי, הובילו לגל של כעס והאשמות בקרב גורמים מארה"ב, קטאר וישראל, והותירו את שיחות הפסקת האש במבוי סתום.

מנהל ה-CIA ביל ברנס, שהוביל את המאמצים האמריקנים להפסקת אש, היה באזור כאשר הגיעה אליו המידע שהמצרים שינו את תנאי העסקה. הוא כעס כי זה גרם לו להיראות כאילו הוא לא בעניינים או לא הודיע ​​לישראלים על השינויים.

רשת CNN דיווחה כי ברנס "הרך והמתון" בדרך כלל התעצבן באופן חסר תקדים. דובר ה-CIA סירב להגיב לרשת CNN. גם ממשלת מצרים לא הגיבה לבקשת תגובה.

שלושת המקורות הבקיאים בעניין אמרו ל-CNN כי בכיר במודיעין המצרי בשם אחמד עבד אל חאלק, היה אחראי לביצוע השינויים. חאלק הוא סגנו של ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, שהוביל עם ברנס את השיחות להפסקת האש.

מקור נוסף אמר שעבד אל חאלק אמר לישראלים דבר אחד ולחמאס דבר אחר. דרישות חמאס הוכנסו למסגרת המקורית שישראל הסכימה לה בלי לעדכן את ישראל, כדי להבטיח שחמאס יסכים לעסקה. אך למתווכים האחרים לא הודיעו, וגם לא לישראל.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום