בארה"ב מתוסכלים מישראל: רק 30- 35 אחוז ממחבלי חמאס חוסלו

בארצות הברית מותחים ביקורת על כך שישראל לא הצליחה לשלוט באזורים ברצועה לאחר שטיהרה אותם, הפנתה את האוכלוסייה האזרחית, דעת הקהל העולמית נגדה ואפשרה לחמאס לגייס עוד אלפי לוחמים חדשים

יענקי פרבר | מדיני 22.5.2024 | 07:50

פעילות הכוחות | צילום: דובר צה"ל

ממשל ביידן חושש שישראל "מבזבזת בצורה אסונית את ההזדמנו לניצחון מול חמאס", ו"מאבדת את הסיכוי הטוב ביותר לחסל את השליטה של הארגון בעזה ואת האיום על ישראל".

בכירים אמריקאים אומרים בפומבי שהאסטרטגיה של ישראל בעזה עלולה להביא לשובו של חמאס. ביקורת פומבית על ישראל שלא נראתה מאז החלה המלחמה באוקטובר, כך דיווח 'פוליטיקו'.

הגורמים אומרים שישראל לא הצליחה להחזיק חלקים מעזה לאחר שטיהרה אותם ממחבלים, הפנתה את האוכלוסייה האזרחית ואת דעת הקהל העולמית נגדה, ואיפשרה לחמאס לגייס לוחמים נוספים.

ארה"ב במשך חודשים העבירה ביקורת באופן פרטית, ולחצה על ישראל בשקט לשנות את האופן שבו היא תוקפת את חמאס. אבל התסכול מלראות את ישראל מסרבת לשנות את האסטרטגיה מרחיב את הקרע בין ארצות הברית לישראל.

"אנחנו רוצים לעודד התמקדות עמוקה יותר בקשר בין המבצעים הצבאיים המתמשכים ובסופו של דבר להביא לסיום אסטרטגי של המלחמה", אמר בכיר בממשל "אנחנו נמשיך ללחוץ על הנקודה הזו".

רק 30 עד 35 אחוז ממחבלי חמאס - אלה שהיו חלק מחמאס לפני 7 באוקטובר - חוסלו וכ-65 אחוז מהמנהרות עדיין שלמות, כך ציין המודיעין האמריקני.

גורמים רשמיים נהיו מודאגים יותר ויותר מכך שחמאס הצליח לגייס בזמן המלחמה - אלפי מחבלים חדשים במהלך החודשים האחרונים. זה איפשר לארגון לשרוד חודשים של תקיפות ישראליות.

ב'פוליטיקו' דווח כי גורמים במערב מאמינים שישראל פגעה ביכולות חמאס בעזה, אך הארגון הצליח להגן על אלפי לוחמיו, שרבים מהם מסתתרים בתוך רשת מנהרות ואחרים מעורבים באוכלוסייה האזרחית.

התוצאה היא שחמאס עדיין מחזיק מעמד ושומר על יכולות משמעותיות, גם לאחר קרוב לשמונה חודשים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום