ישראל במסר למנהיגי גרמניה: "אחריות שלכם לקיום העם היהודי"

רון פרושאור שגריר ישראל בגרמניה פרסם דברים חריפים נגד הצהרת התובע בהאג וקורא לגרמניה לפעול לביטול האיום נגד הבכירים. השגריר מזכיר את אחריות גרמניה לקיום העם היהודי, בקמפיין הבלימה מול בית הדין הפלילי בהאג

יענקי פרבר | מדיני 21.5.2024 | 16:00

רון פרושאור | צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

ישראל עושה מאמצים לבטל את החלטת התובע של בית הדין הפלילי הבינ"ל בהאג שהורה להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.

רון פרושאור שגריר ישראל בגרמניה פרסם דברים חריפים נגד ההחלטה וקרא לגרמניה לפעול לביטול הצווים, במידה ויאושרו על ידי הרכב השופטים.

"כעת עומד למבחן ללא אם או אבל. אנו שומעים מכמה מוסדות וגורמים פוליטיים אמירות שונות. האמירה שלישראל יש זכות להגנה עצמית מאבדת מהאמינות אם ידינו כבולות ברגע שנפעיל אותה" כתב השגריר שבימים אלה פועל למנוע את הוצאת הצווים.

"התובע הראשי משווה ממשלה דמוקרטית לחמאס, ובכך עושה דמוניזציה ודה-לגיטימציה לישראל ולעם היהודי. הוא איבד לחלוטין את המצפן המוסרי שלו. לגרמניה מוטלת האחריות ליישר מחדש את המצפן הזה. הקמפיין הפוליטי המביש הזה עלול להפוך למסמר בארון של המערב ומוסדותיו. אל תתנו לזה להגיע לכאן" כתב.

יש לציין כי גרמניה עומדת לצד ישראל: משרד החוץ הגרמני מסר על ההחלטה: "צווי מעצר מקבילים נגד חמאס ונגד בכירים ישראלים יוצרים מצג שווא של שוויון. גרמניה מכבדת את עצמאות בית הדין כמו גם את הנהלים של כל בתי הדין הבינלאומיים. לישראל יש זכות להגן על עצמה ויש ליישם את החובות של חוקים הומניטריים בינלאומיים".

שגריר גרמניה בישראל, שטפן זייברט, כתב ברשת X כי "גרמניה מכבדת את העצמאות ותהליכי העבודה של בית הדין, אך ההוצאה של צווי מעצר מקבילים נגד הנהגת חמאס ונגד בכירים ישראלים יוצרת רושם מוטעה של השוואה בין הצדדים".

ב-Ynet דווח כי חברי קונגרס בארה"ב מקדמים חקיקה שתטיל סנקציות על כל מי שעוסק בתיק צווי המעצר נגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בבית הדין הפלילי בהאג. ההצעה כוללת הטלת סנקציות על התובע הכללי קארים חאן, עובדי משרדו וגם השופטות שידונו בתיק.

עוד דווח, כי ההצעה כוללת בין השאר איסור כניסה לארה"ב, סגירת חשבונות - וצעדים נוספים. חברי הקונגרס בוחנים אפשרות שהסנקציות יוטלו גם על בני המשפחות של אותם אנשים שעוסקים בתיק.

כמו כן האמריקנים מבקשים בחקיקת הבזק הזאת להרתיע את בית הדין מלהוציא את צווי המעצר, ולכן יש דחיפות לאישור החקיקה בזמן הקרוב. עם זאת, יש חשש שהחקיקה תיתקע בגלל שיקולים אחרים שלא קשורים לישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום