הכוחות תוכננו לעבור לחווארה חודשיים לפני הטבח

יוסי דגן ראש מועצת שומרון חשף מסמך צבאי המוכיח כי לא הועברו ביום שלפני ה-7.10 כוחות מעוטף עזה לחווארה לסוכת המחאה של ח"כ צבי סוכות, אלא מדובר בכח תגבור מטכ"לי ששיבוצו בחווארה תוכנן מראש כבר באוגוסט

שלו שינברג | חרבות ברזל 21.5.2024 | 18:30

חיילים בחסום חווארה | צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

יוסי דגן ראש מועצת שומרון חשף היום (שלישי) מסמך רשמי של צה"ל המוכיח כי בשונה מההאשמות לא הועברו כוחות מעוטף עזה לשומרון ביום שלפני ה-7 באוקטובר, ובתוך כך לא ספציפית עבור סוכת המחאה שהקים ח"כ צבי סוכות בחווארה בעקבות הפיגועים שהתרחשו שם.

המסמך מוכיח בצורה רשמית כי העברת הכוחות לתגבור ברחבי השומרון הייתה חלק מתוכנית רביעונית (3 חודשים) של צה"ל מראש - עוד מחודש אוגוסט, ולפיכך איננה קשורה לסוכת המחאה של ח"כ צבי סוכות.

על פי תוכנית כח האדם הריבעונית מחודש אוגוסט, אותה חשף ראש מועצת שומרון, כלל לא הגיעו גדודים מעוטף עזה לשומרון, אלא על פי אותה תכנית תיגבור מסודרת ומתוכננת מראש, כוח של עשרות חיילים מיחידת "אגוז" - המוגדרים במסמך "עתודה מטכ"לית" (כלומר בכלל לא חיילים המשוייכים לעוטף עזה) - החליף קבוצת חיילים מבה"ד 1, כשעל פי גאנט כח האדם שנחשף לאחר במסמך - שבוע לאחר מכן היו אמורים להחליף את אותם חיילי "אגוז" חיילים מגדוד "קדם" של פיקוד העורף. 

כאמור, המסמך מוכיח כי הגעת החיילים והחלפת החיילים מהיחידות השונות תוכננה מראש כבר בחודש אוגוסט למשך הרבעון הקרוב. כמו כן, מוכיח המסמך בצורה רשמית, כי חיילי אגוז הגיעו לחווארה כחצי יום לפני פיגוע הירי החמור בחווארה ("פיגוע המטווח" עם האקדח כלפי הרכב בפקק), אשר בעקבותיו הקים ח"כ צבי סוכות את סוכת המחאה בחווארה.

החיילים הגיעו בשעות הבוקר, ואילו הפיגוע וסוכת המחאה שבעקבותיו התרחש בכלל לקראת שעות הערב. התמונה העולה מן המסמך היא כי היות והחיילים הגיעו להחליף חיילים אחרים ע"פ תכנון מראש, וכמו"כ הגיעו זמן רב קודם לפיגוע ולסוכת המחאה - הטענות כי "הקפיצו גדודים כדי לשמור על הסוכה של ח"כ סוכות בחווארה" אינן נכונות. 

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר לאחר חשיפת המסמך: "הגיע הזמן להסיר את העננה הלא תתואר הזו ואת הספין מעל ההתיישבות החלוצית שנמצאת גם בשעות אלו בחזית ביהודה ושומרון. הכתמת ההתיישבות ויצירת מצג שווא שלכאורה יש אשמה תורמת לטבח בדרישה להגן על המתיישבים החלוצים שבסך הכל חוטאים בכך שהם מיישבים את ארץ ישראל ורוצים לחיות בביטחון במקום אליו המדינה שלחה אותם, ולהפנות אצבע אליהם - זה גם לא נכון וגם מהווה דה לגיטימציה קשה ויצירת מטען ושנאה בזמן מלחמה. הניסיון הזה הוא בלתי מתקבל על הדעת, לא צלח ולא ייצלח. ההתיישבות החלוצית עומדת בחזית ומגינה על כל מדינת ישראל. אני דורש מהמלעיזים להתנצל. אני מבקש לחזק את כוחות הביטחון הפועלים בכל מקום להגנה ומיגור הטרור, ואת תושבי יהודה ושומרון שנמצאים בחזית האזרחית והצבאית להגנה על כלל מדינת ישראל".

ח"כ צבי סוכות הוסיף: ״לא יאמן שבימים הקשים למלחמה הקשה בתולדותינו אנשים היו עסוקים בטפילת האשמות שווא כנגד תושבי יהודה ושומרון וגם עליי באופן אישי. שמח שהאמת יוצאת לאור״.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום