חוק מירון אושר במליאה | השר פרוש: "דומע בכאב עם אנשי מירון"

אושר סופית: ההילולה תתקיים השנה במסגרת מצומצמת עקב המצב הביטחוני. באירועי ההדלקה ישתתפו עד 30 איש. השר פרוש: "השנה אני דומע בכאב יחד עם אנשי מירון שעבורם לא להיות בל"ג בעומר במירון זה בלתי נתפס"

אברהם פריינד | פוליטי 21.5.2024 | 18:41

חצר ציון הרשב"י במירון | צילום: דוד כהן, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה בצוהריים (שלישי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק להסדרת אירוע הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון (הוראת שעה), התשפ"ד-2024. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 3 מתנגדים, ללא נמנעים.   

מתווה החוק    

מוצע להסדיר בהוראת שעה את היערכות וקיום אירוע ההילולה שיתקיים השנה בל"ג בעומר, לאור המצב הביטחוני המיוחד.

במסגרת זאת, מוצע כי יתקיימו שלושה אירועי הדלקה בלבד ובזמנים שונים: אירוע הדלקה מרכזי שייערך במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי ושניים נוספים במתחם בני עקיבא.

עוד מוצע כי אירועי ההדלקה יערכו על ידי מי שקיבל היתר משר ירושלים ומסורת ישראל, וזאת, בכפוף לאישורם של גורמי משטרה, כבאות ומהנדס רישוי כדי להבטיח את בטיחות האירוע. 

בנוסף מוצע לקבוע הגבלה על כניסה ושהייה במתחם מירון כולו – כך ששהייה במתחם תחייב החזקה של היתר שהייה, וכן כי תוגבל כניסה ושהייה ביחס לשוהים במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי ומתחם בני עקיבא בכל רגע נתון בזמן ההילולה לעד 30 אנשים, אשר יקבלו היתרי שהייה מיוחדים. 

מוצע להסמיך את שר ירושלים ומסורת ישראל, בהסכמת השר לביטחון לאומי, לתת את היתרי השהייה לשם השתתפות בשלושת אירועי ההדלקה, וכן למי שנדרש להגיע למתחם לשם מילוי תפקידו, למעט אם היה נהג, פקח או נמנה עם עובדי משרד ירושלים ומסורת ישראל. 

עוד מוצע כי ראש הג"א יקבע בצו את השטחים שיסגרו בהתאם לחוק ולפי חוק ההתגוננות האזרחית.

בנוסף, מוצע להחריג מספר קבוצות מקבלת היתר שהייה, ביניהן מי שמחזיק באישור תושב כי משכנו במירון לעניין השהייה במתחם מירון , מי שניתן לו אישור מעבר על ידי שוטר, מי שנדרש להגיע למתחם לצורך עבודתו ובכלל זה מי שנמנה עם כוחות הביטחון החירום וההצלה ועוד.  

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש אמר בזמן אישור החוק: "אישית, עבורי, זהו לא חוק קל אלא חוק כואב מאוד. אין לתאר מהי המשמעות עבורי שמירון יהיה סגור לציבור הרחב. השנה אני דומע בכאב יחד עם אחיי אנשי מירון שבשבילם לא להיות במירון בל"ג בעומר זה דבר בלתי נתפס. חשוב שנעשה ככל הנדרש כדי לשמר את המסורת במירון. 

צריך להבין מה הביא אותנו למצב הזה. האיום על מירון בפרט בל"ג בעומר הוא חמור מאוד ומסוכן. ברגע שלא תהיה הגבלה בל"ג בעומר – יעלו באותו יום עשרות אלפים, וחס וחלילה מה שיכול להתרחש בעת ירי טילים לעבר המקום הזה, איזה אסון יכול לקרות. אסור לנו לקחת סיכונים כאשר מדובר בחיי אדם", כך פרוש. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום