מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נציגת מינהלת החטופים: עד כה נפגשנו עם 16 משפחות חטופים בביתם

נציגת מינהלת החטופים: עד כה נפגשנו עם 16 משפחות חטופים בביתם. יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב: זה התחלה אבל זה לא מספיק. אני מצפה לקבל דיווח שהמפגשים נכנסו להאצה משמעותית

נציגת מינהלת החטופים: עד כה נפגשנו עם 16 משפחות חטופים בביתם
יוסי טייב צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות חבר הכנסת יוסף טייב קיימה היום (שלישי) דיון מעקב בנושא מענים חינוכיים לילדי משפחות החטופים, אחרי שבדיון קודם הודיעה נציגת משרד החינוך כי לאור בקשת הוועדה יינתן מענה חינוכי גם לבני המעגל השני והשלישי של משפחות החטופים.

בעקבות הדיון הקודם, התבקשה ראש אגף מדיניות ממשל במשרד ראש הממשלה יעל גורן חזקיה לעדכן את הוועדה על מפגשים שקיימו נציגי המינהלת עם בני משפחות החטופים: "עד כה נפגשנו עם 16 משפחות חטופים. אזכיר שחלק מהחטופים חיילים ואז ההתנהלות היא אחרת, מול משרד הביטחון. מפגשים אלה נקראים "מפגשי מולקולה" והם מתקיימים בבית המשפחה בהשתתפות נציגי משרדי ממשלה – הביטוח הלאומי, עובד רווחה מלווה המשפחה וקצין הקשר הצה"לי ובמידת הצורך גם נציג משרד החינוך. זה לא שאילולא מפגשי המולקולה לא הגיעו קודם למשפחה. באחרונה פרסמנו גם "זכותון", חוברת עם ריכוז כל המידע עבור אותם משפחות ומאז אנחנו מזהים עליה בפניה למיצוי זכויות בהקשרים רחבים."

יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב: "פגישה כוללת של נציגי משרדי ממשלה עם 16 משפחות בחודש זה התחלה אבל זה לא מספיק. אני מצפה לקבל דיווח שהמפגשים נכנסו להאצה משמעותית. לפחות שיקבלו טלפון מול המלווה של המשפחה ולהכניס את המפגשים לסדר עדיפות גבוה".

מנהלת אגף השירות הפסיכולוגי במשרד החינוך עינב לוק: "ב-14.4 פרסמנו חוזר מנכ"ל שאין בו התייחסות לפי מעגלים ספציפיים, אלא לתלמידים שקרובי משפחתם נרצחו או נחטפו. הגענו למסקנה שכולם צריכים לקבל מענה, בהתאם לצורך. לכל ילד כזה יש מלווה ואנחנו מקבלים המון פניות דרכם. במערכת שלנו מוטמעים 979 תלמידים שקרובי משפחתם חטופים ו- 1,016 ילדים ממשפחות הנרצחים. אנחנו לא מצפים שבני משפחות החטופים יפנו אלינו, אלא להיפך. הצוותים בבתי הספר הונחו לזהות ולמפות וכך הגיעו אלינו שמות של ילדים במעגלים שלא דיברנו עליהם קודם כמו חברים, שכנים, ילדים של בני זוג שנמצאים במצוקה וזקוקים לסיוע." לוק נשאלה גם על תלמידים שחזרו מהשבי בעזה: "לתלמידים שחזרו מהשבי יש לווי פרטני ומעקב הדוק על כל אחד מהם. יש כאלה שלא חזרו באופן מלא לביה"ס."

הפסיכולוגית רעות אבן טוב וייס ובת משפחתו של חיים פרי שחטוף בעזה: "כל סיוע שיינתן עכשיו לבני משפחות החטופים יהיה בבחינת לחבוש את היד ולהשאיר אותה באש – עד לחזרת כל החטופים לביתם." היו"ר טייב הסכים עם דבריה. 

אסתר בוכשטב, אימו של יגב שחטוף בעזה: "האחיינית שלי דנה קיבלה הקלות לימודיות - דחו לה מבחני מתכונת אבל בבגרויות היא לא קיבלה התאמות." 

בחדרי חרדים

 

art

 צבע אדום