רוב מדינות המערב לצד ישראל; צרפת נגד גרמניה בעד

צרפת תומכת בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהוצאת צווים נגד ישראל. גרמניה עומדת לצד ישראל. גם בריטניה ואיטליה לצד ישראל

ישראל לפקוביץ | מדיני 21.5.2024 | 11:38

פעילות הכוחות ברפיח | צילום: דובר צה"ל

באירופה המדינות חלוקות באשר לתמיכתן בישראל בנוגע להחלטה להוציא צו מעצר לנתניהו וגלנט. צרפת פרסמה הודעת תמיכה בהחלטתו של התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג. 

"צרפת תומכת בבית הדין הפלילי הבינלאומי, בעצמאותו, ובמאבק בפטור מעונש בכל מצב. קראנו במשך חודשים לגבי הצורך בציות קפדני לחוקים ההומניטריים הבינלאומיים, במיוחד בשל הכמות הבלתי מתקבלת של נפגעים אזרחים ברצועה והיעדר הגישה לסיוע".

גרמניה לעומת זאת, עומדת לצד ישראל, משרד החוץ הגרמני מסר: "צווי מעצר מקבילים נגד חמאס ונגד בכירים ישראלים יוצרים מצג שווא של שוויון. גרמניה מכבדת את עצמאות בית הדין כמו גם את הנהלים של כל בתי הדין הבינלאומיים. לישראל יש זכות להגן על עצמה ויש ליישם את החובות של חוקים הומניטריים בינלאומיים".

גם בריטניה עומדת לצד ישראל ומסרה: "אנחנו לא מאמינים שהוצאת צווים תעזור להוציא בני ערובה, לקבל סיוע או להביא להפסקת אש בת קיימא. זה נשאר בראש סדר העדיפויות של בריטניה. כפי שאמרנו מלכתחילה, איננו חושבים שלבית הדין יש סמכות שיפוט בתיק זה. בריטניה עדיין לא הכירה בפלסטין כמדינה, וישראל אינה צד לאמנת רומא. זה יהיה מוקדם להגיב עוד בטרם צוות קדם המשפט ידון בבקשת התובע למתן צווים".

שר החוץ האיטלקי אנטוניו טאיאני אמר כי "לא מתקבלת על הדעת ההשוואה בין ממשלת ישראל הדמוקרטית לחמאס. זה נראה לי ייחודי, הייתי אומר בלתי מקובל, להשוות בין ממשלה שנבחרה באופן לגיטימי על ידי העם בדמוקרטיה לארגון טרור, שהוא הגורם לכל מה שקורה במזרח התיכון".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום