עמיחי שטיין: הצהרת דובר המשרד לענייני אירופה והחוץ הצרפתי על האג צרפת מקבלת את ההחלטה. נאמנה למחויבותה רבת השנים למשפט הבינלאומי, צרפת שבה ומביעה את תמיכתה בפעילותו העצמאית של בית הדין, בהתאם לאמנת רומא.
נחשפת הסיבה האמיתית מדוע חברות התעופה לא חוזרות לישראל
במשרד התחבורה מודים אחרי כמה חודשי מלחמה, כי הסיבה האמיתית שבגינה חברות התעופה הזרות לא חוזרות לטוס לישראל וממנה היא מחסור בצוותי אוויר שמוכנים לטוס לישראל
8 חודשים לתוך המלחמה וחברות תעופה רבות עדיין לא חזרו לפעול בישראל. לפי נתוני משרד התחבורה, היקף הפעילות התעופתית בישראל עומד על 60 אחוזים בלבד מכמות הטיסות שהייתה באותה התקופה בשנת 2023.
הירידה המשמעותית של 40 אחוזי בכמות הטיסות וצמצום האפשרויות לבחור טיסות חלופיות מובילה להתייקרות מחירי הטיסות מישראל.
אולם מהי הסיבה האמיתית לכך שחברות עדיין מסרבות לשוב לפעול בישראל, למרות שבמשך חודשים לא נשמעו אזעקות במרכז הארץ, כך שהן יכולות לכאורה לשוב לטוס לפחות לנתב"ג, אם לא לשאר שדות התעופה בישראל.
ובכן, לפי הדיווח של כתב התעופה שמעון יעיש ב'ישראל היום', במשרד התחבורה מודים שהסיבה העיקרית שבגללה חברות תעופה זרות רבות מתקשות לטוס לישראל היא סירוב של צוותי אוויר לטוס לארץ.
במשרד מסבירים שמדובר בעניין פנימי של חברות התעופה שהוא הגורם לקושי שלהן להפעיל טיסות ישירות לישראל כלומר מחסור בכוח אדם שמעוניין לאייש את הטיסות לישראל.
בין החברות הגדולות שעדיין לא שבו לטוס מישראל ואליה הן: דלתא, יונייטד, אמריקן איירליינס, וירג׳ין אטלנטיק, איזיג׳ט, TAP, קתאי לסנפיר, קוריאן ואייר קנדה.