דיווח: ביידן לא יתנגד לפעולה ברפיח - שני חיילים נפצעו באורח קשה

הנשיא ביידן לא צפוי להתנגד לתוכנית החדשה של ישראל ברפיח. ישראל החליטה שבמקום תקיפה עם שתי חטיבות ברפיח הצבא מתכנן תקיפה מוגבלת יותר. לפחות 800,000 מתוך כ-1.5 מיליון פלסטינים כבר עזבו את רפיח

יענקי פרבר | מדיני 21.5.2024 | 07:10

פעילות הכוחות ברפיח | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם הבוקר כי לוחם במילואים מגדוד רותם, חטיבת גבעתי, נפצע אתמול, באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, חייל במילואים באגד לוגיסטי 8237, נפצע אתמול, באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

ה'וושינגטון פוסט' מדווח כי הנשיא ביידן לא צפוי להתנגד לתוכנית המבצעית החדשה של ישראל ברפיח.

ע"פ הדיווח של דיוויד איגנשיוס הפרשן הבכיר של העיתון, ישראל החליטה שבמקום לתקוף עם שתי חטיבות ברפיח, מהלך שישראל תכננה לפני מספר שבועות, מסתבר כי כעת תהיה תקיפה מוגבלת יותר שגורמים אמריקאים סבורים שתגרום לפחות קורבנות אזרחים, ומסיבה זו, הנשיא ביידן לא יתנגד.  

לפחות 800,000 מתוך כ-1.5 מיליון פלסטינים עזבו את רפיח, כך סבורים גורמים רשמיים בארה"ב.

עוד הוא כותב, כי למרות שחמאס ישמור על נוכחות בעזה, בישראל אומרים שכ-75 אחוז מהיכולת הצבאית המאורגנת שלו הושמדה, וכי מבצע ברפיח יחסל חלק ניכר מהיכולת שנותרה. נראה כי חמאס החליט לא להילחם אלא להתערבב באוכלוסייה ככוח גרילה. זה יהיה כאב ראש מתמשך לישראל, שמתכננת לערוך בה פשיטות קבועות נגד מחבלים, בדומה לשטחים.

בנוסף, ישראל הסכימו על אסטרטגיה ל"יום שאחרי" שתכלול כוח ביטחון פלסטיני שישולם מהרשות הפלסטינית. הכוח הפלסטיני הזה יפוקח על ידי מדינות ערביות מתונות כמו מצרים, ירדן, איחוד האמירויות הערביות וסעודיה.

האמריקאים מאמינים שהשיחות עם חמאס עלולות להתחדש כבר השבוע, למרות (או אולי בגלל) שישראל מתכננת תקיפה ברפיח.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום