איראן מודיעה באופן רשמי: כל נוסעי המסוק מתו - כולל הנשיא ושר החוץ

כוחות ההצלה הגיעו למקום התרסקות המסוק לאחר 14 שעות של חיפושים אינטנסיביים ועדכנו: הוא נשרף כליל, אין סימני חיים | באיראן דווח כי כל הנוסעים מתו, ביניהם הנשיא איברהים ראיסי ושר החוץ חוסין אמיר עבדוללהיאן

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 20.5.2024 | 07:05

שרידי המסוק | צילום: צילום מסך

הטלוויזיה באיראן מדווחת כי אין "שום סימן חיים" משברי המסוק בו היה הנשיא אברהים ראיסי, ושר החוץ. רויטרס דיווחה כי המסוק "נשרף לחלוטין" בהתרסקות.

 

שברי המסוק צילום: רשתות חברתיות

"המסוק של הנשיא ראיסי נשרף כליל בהתרסקות למרבה הצער, יש חשש למותם של כל הנוסעים", אמר בכיר איראני לרויטרס.

ההרוגים בהתרסקות: נשיא איראן איברהים ראיסי, שר החוץ האיראני חוסיין אמירבדולהיאן, מאלכ רחמתי מושל מחוז מזרח אזרבייג'אן, מוחמד עלי אל האשם אימאם במחוז תבריז. בנוסף נהרגו שומרי הראש וצוות הטיסה.

ערוץ הטלוויזיה הסעודי אל-חדת' דיווח כי שרידי המסוק שבו היו הנשיא ראיסי ושר החוץ אמיר עבדוללהיאן אותרו כ-14 שעות לאחר תחילת החיפושים. באיראן דווח כי מטוס ללא טייס של טורקיה זיהה במהלך הלילה מקור חום, ומובן כי זה חלקי המסוק.

בכיר איראני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס לאחר ההודעה על איתור המסוק כי "כלי הטיס נשרף לחלוטין, נראה שכל הנוסעים מתים".

הפרטים על ההתרסקות נותרו לא ברורים, דיווחים באיראן הצביעו על כך שהמסוק של הנשיא סבל מ"נחיתה קשה" במזג אוויר קשה עם ערפל. ועם רדת הלילה, החיפוש נעשה קשה עוד יותר. לפי סוכנות הידיעות האיראנית IRNA, המסוק התרסק באזור מיוער בצפון מערב איראן.

סעיף 131 של החוקה האיראנית, קובע כי במקרה שהנשיא המכהן מת, מודח מהתפקיד, התפטרות, היעדרות או מחלה במשך יותר מחודשיים, סגן הנשיא הראשון בכפוף להסכמת המנהיג העליון חמינאי, לוקח את הסמכויות והאחריות של הנשיא, ומועצה המורכבת מנשיא הפרלמנט, ראש הרשות השופטת וסגן הנשיא הראשון, תביא לבחירת נשיא חדש תוך חמישים יום.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום