"לא יראה כמו בעזה": בצה"ל ערוכים למלחמה בלבנון

בצה"ל אומרים כי הם ערוכים למתקפה על חיזבאללה. "תמיד השארנו את עתודות החימוש וסדרי כוחות שניתן לתמרן איתם בלבנון"

מאיר גלבוע | חרבות ברזל 19.5.2024 | 15:59

פעילות כוחות צה״ל בגבול הצפון | צילום: דובר צה"ל

ברקע ההסלמה הגוברת בצפון והלחץ להשיב את האזרחים לבתיהם בקרוב, בצה"ל אומרים כי הם ערוכים למתקפה על חיזבאללה. "תוך כדי הלחימה בעזה תמיד השארנו את עתודות החימוש וסדרי כוחות שניתן לתמרן איתם בלבנון. הלחימה בלבנון תדרוש מצה״ל הפעלת הרבה מאוד אש ותמרון מהיר לתוך לבנון. נסראללה יודע את זה", אומרים גומרים בצבא ל'מעריב'.

למרות ההסלמה בימים האחרונים, בצה"ל עדיין מעריכים כי נסראללה מנסה למצוא את הסולם לסגת מהלחימה. "טקטית הוא משלם מחירים כבדים: 150 אלף פליטים בלבנון, הוא איבד חמישה מפקדים בכירים ביותר שלו ומפקדי שטח רבים חוסלו. מספר האבדות שלו חצה מזמן את רף ה-300 ויש עוד עשרות רבות של מחבלים מארגוני חסות שנהרגו. זאת לצד 2,000 פצועים שיש לארגון. המספרים הללו גדולים הרבה יותר ממה שחיזבאללה שילם בכל מלחמת לבנון השניה", אומרים בצה"ל. 

גורמים במערכת הצבאית אומרים כי "ישראל ביצעה שורה של סיכולים ממוקדים. רק במהלך סוף השבוע סוכלו שלושה בכירים בארגון בהם קצין המודיעין שלו בגזרת הדרום. בחיזבאללה ספגו את הפגיעה הקשה והגיבו כפי שהגיבו בירי לעבר הצפון".

לפי דיווחים בכלי תקשורת בעולם, האמריקאים הזהירו את האיראנים והלבנונים כי התקיפות של ישראל בלבנון לא ייראו כמו בעזה והן יבוצעו עם פצצות וטילים הרבה יותר קטלניים שיכולים לגרום לנזקים המוניים. "ישראל יכולה להשמיד את חיזבאללה", נאמר בפרסום.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום