יצרנית הרכב החשמלי האהובה עושה קאמבק

חברת האצ'ינסון האמריקאית צפויה להזרים 400 מיליון דולר ל-AIWAYS. המכוניות ש-AIWAYS תייצר לא ישווקו בסין, אלא באירופה

רוני נאק | רכב ותחבורה 19.5.2024 | 10:38

משלוח של רכבי אייוואיז יוצא מסין לנמלי אירופה | צילום: AIWAYS

יצרנית הרכב הסינית AIWAYS שזכתה להצלחה בישראל ואז קרסה בסין מדווחת כי תשוב לפעילות, אבל לא תשווק מכוניות בשוק הרכב הסיני.

AIWAYS היתה אחת היצרניות הראשונות שהשיקו בישראK מכונית חשמלית עממית ובכבישי ישראל נוסעות מכוניות חשמליות רבות של היצרן. אך בשנה שעברה AIWAYS הפסיקה לייצר מכוניות בסין ונראה היה שגורלה של החברה נחרץ.

אבל כעת מדווחת היצרנית כי חברת האצ'ינסון האמריקאית צפויה להזרים 400 מיליון דולר ל-AIWAYS באמצעות מיזוג ספאק.

המכוניות ש-AIWAYS תייצר לא ישווקו בסין, אלא באירופה. לדברי אלכסנדר קסטר קלוס, מנכ"ל AIWAYS באירופה: "AIWAYS אירופה ושותפיה מבקשים תמיד להתפתח על בסיס החוזקות הבסיסיות שלנו כדי להביא ערך לבעלי המניות. המיזוג הוא עוד צעד בכיוון".

ההחלטה של AIWAYS לשווק מכוניות רק באירופה בשלב זה היא החלטה מעניינת: בשוק הרכב הסיני הלקוחות מקבלים הנחות משמעותיות על מכוניות חדשות בגלל התחרות האכזרית שמתקיימת בו ולכן יש יצרני רכב שעבורם מכירת מכונית בסין אינה כדאית, גם אם הם אכן מייצרים את המכוניות בסין.

גם באירופה יצרני הרכב הסינים לא מלקקים דבש: האיחוד האירופי נוקט בפעולות רבות נגד יבוא של מכוניות סיניות מחשש להצפת השוק ומי שלא מייצר את המכוניות בסין עלול לגלות שהמכירה באירופה אינה קלה. מנגד, זו דרך נאה להנות מסובסידיות היצוא הנדיבות של ממשל סין על כל רכב חשמלי היוצא את נמליה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום