מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מפגינים חסמו את איילון: מכתז"ית בהפגנה סמוך לצומת עזריאלי

למעלה מ-100,000 ישראלים, משפחות חטופים, לקחו חלק במחאה בכיכר החטופים. במקביל התקיימה הפגנה בצומת קפלן בת"א בדרישה להקדמת הבחירות

מפגינים חסמו את איילון: מכתז"ית בהפגנה סמוך לצומת עזריאלי
מחאה באיילון צילום: Dor Pazuelo/Flash90

ב-60 מוקדים ברחבי הארץ התקיימו הערב הפגנות נרחבות בדרישה להקדמת הבחירות ולשחרור החטופים - זאת במקביל להפגנה בכיכר החטופים בה לקחו חלק כ-100 אלף אנשים. 

בהפגנה בצומת קפלן, אותה אירגן "מטה המאבק – חופשי בארצנו", השתתף ראש האופוזיציה יאיר לפיד שאמר: "אני קורא מפה לבני ולגדי - די, מספיק. צאו משם. די עם מסיבות העיתונאים, די עם האולטימטומים הריקים. אם לא הייתם יושבים שם הם כבר היו נעלמים מחיינו. העובדה שנתניהו עדיין בשלטון רשומה על שמכם".

מוחים בודדים יחד עם קרובי משפחה של חטופים חסמו את נתיבי איילון בשני הכיוונים, איילון צפון נחסם לזמן קצר סמוך למחלף ארלוזורוב ואיילון דרום נחסם באופן יזום על ידי המשטרה. המפגינים נסוגו לאזור עזריאלי, שם המשטרה הפעילה מכת"זית כדי לפנותם. פקקים רבים נרשמים בכביש, בעוד שאיילון דרום נותר חסום ביוזמת המשטרה.

ממטה "חופשי בארצנו" המארגן את ההפגנות נמסר: "מאז 7 באוקטובר הובילה ממשלת נתניהו את ישראל לתהום. 132 חטופים עדיין בשבי, העקורים טרם שבו לבתיהם, הצפון והדרום הופקרו - אך הממשלה עסוקה בהישרדות פוליטית ובחקיקת השתמטות משירות צבאי. שיא השפל והניתוק".

רייצ'ל גולדברג-פולין, אמו של החטוף בעל אזרחות אמריקאית, הירש גולדברג פולין אמרה במחאה בכיכר החטופים: ״אני רוצה להודות לשגרירים של אוסטריה, גרמניה, ארצות הברית ובריטניה, שלא רק עומדים לצד האזרחים שלהם, אלא גם עומדים לצד אזרחים אחרים בעולם, שעדיין חטופים בעזה לאחר 225 ימים. יהודים מתפללים 3 פעמים ביום. ויש תפילה שאנחנו אומרים בכל פעם, המבקשת במיוחד שלום. אבל קודם, על המתפלל לקחת 3 צעדים לאחור ולשאול: ״האם אני מוכן לעשות את העבודה שתידרש כדי ליצור את השלום שאני מבקש?".

יעל אלכסנדר, אמו של החטוף בעל אזרחות אמריקאית, עידן אלכסנדר אמרה בכיכר החטופים: ״גיליתי אחרי ה-7.10, שהמדינה שינתה את פניה, גיליתי שהפוליטיקה הפנימית שלה גוברת על הערכים הבסיסיים שלה ומשנה את סדר העדיפויות שלה. גיליתי לצערי שאין כרגע מנהיגות מייצגת אמיצה וחזקה שיודעת להכריע ולקבל החלטות קשות. למה אתם לא מקשיבים? אי החזרת החטופים ימוטט את ישראל! את העם שלנו! זה לא ימוטט את חמאס! ‏‎עידני שלי הוא לא קלף פוליטי. הוא הבן שלי ושל כולכם. המדינה הזו צריכה אמא. בלי אגו ומשחקי כבוד שתחמול תשמור תגן ותקשיב לאזרחיה״.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום