ישראל משיבה לדרום אפריקה: "700 מנהרות זוהו ברפיח, חטופים מוחזקים בעיר"

המשלחת הישראלית בראשות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה משיבה לטענות שהעלתה דרום אפריקה אתמול: "המלחמה היא לא רצח עם, אם החטופים ישוחררו וחמאס יניח את נשקו - היא תיגמר"

שלו שינברג | מדיני 17.5.2024 | 12:34

פלסטינים נמלטים מרפיח | צילום: צילום מסך

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג התכנס להמשך הדיון בבקשת דרום אפריקה להוציא צווים נוספים נגד ישראל בשל הימשכות מלחמתה נגד החמאס. 

המשלחת הישראלית בראשות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה ד"ר גיל-עד נועם הציגה היום את טיעוניה - זאת לאחר דברי התובעת מטעם דרום אפריקה שהציגה אתמול טיעונים שקריים רבים בדיון. 

ד"ר נועם טען: "דרום אפריקה מציגה תמונה שהפוכה לגמרי מהעובדות ומהנסיבות. האמת צריכה להיאמר, המילים צריכות לעמוד במשמעותן. לקרוא למשהו 'רצח עם' שוב ושוב, לא הופך את זה לרצח עם. חזרה על שקר לא הופכת לאמת". 

עוד הוסיף: "ישראל במלחמה שהיא לא רצתה ולא התחילה בה. ישראל תחת התקפה והיא צריכה להגן על עצמה ועל אזרחיה. הטבח החל ב-7 באוקטובר עם אלפי אזרחים שנטבחו בצורה ברוטאלית... 250 גברים, נשים וילדים נחטפו לעזה. חמאס המשיך לתקוף את ישראל על-ידי שיגור רקטות למרכזי ערים, הם נשבעו לחזור על הזוועות של 7 באוקטובר שוב ושוב". 

"מאז, יותר מ-10 אלף רקטות נורו מרצועת עזה לישראל תוך כוונה להרוג כמה שיותר ישראלים. נזק חסר תקדים בהיקפו נגרם לבתים של אזרחים, כ-60 אלף תושבי דרום הארץ עקורים מבתיהם", טען. 

בעניין הפעילות ברפיח אמר: "רפיח היא מרכז לפעילות טרור, זה מאחז חזק למחבלי חמאס עם מספר גדודים. בעיר יש רשת מנהרות תת-קרקעיות כולל מרכזי שליטה וציוד צבאי. כמעט 700 מנהרות זוהו רק ברפיח - מתוכן 50 מנהרות חוצות למצרים. חמאס משתמש במנהרות לצייד את עצמו בנשק ותחמושת. זה יכול לשמש להברחת בני ערובה או מחבלי חמאס - למצרים".

"למנוע מישראל לפעול ברפיח, משמעו לטעון כי לישראל ולישראליים אין זכות להגנה עצמית ולחיים בבטחון. זה להחריג אותנו מזכותנו. אנחנו מודעים היטב שחמאס משתתף באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי, לכן מתבצע מבצע ממוקד ולא פלישה כוללת".

"דרום אפריקה מנסה להשיג יתרון צבאי לבעלת בריתה, חמאס; בשימוש באמנה למניעת רצח-עם", המשיך נועם. "דרום אפריקה אירחה את חמאס בוועידה ביוהנסבורג, שרת החוץ נפגשה עם משלחת חמאס – היא לא השתמשה בהזדמנות לקרוא לשחרור החטופים, להפסקת הירי או לסייע להכנסת סיוע; אלא ניצלה את האפשרות לדון בהתנגדות לישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום