הצדיק משערי חסד שהיה דבוק בעשיית מצוות הלך לעולמו

בשערי חסד נפרדו הלילה מהרב הצדיק שלמה יהודה קרסילובסקי זצ"ל מדמויות השכונה שהיה צדיק בדרכיו ותמים במעשיו. היה בן 59 ונפטר לאחר שחלה בשנים האחרונות

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 17.5.2024 | 12:08

הר"ר שלמה יהודה קרסילובסקי זצ"ל  | צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בליל שישי אחרי חצות לילה ליוו בירושלים למנוחות את הרב הצדיק רבי שלמה יהודה קרסילובסקי זצ"ל מדמויות שכונת שערי חסד בירושלים שהלך לעולמו לאחר שחלה בשנים האחרונות והוא בן 59 בפטירתו. 

המנוח ז"ל היה אחד ומיוחד מבני החבורה בשכונת שערי חסד, ממתתפללי בית הכנסת הגר"א, צדיק בדרכיו ותמים במעשיו.

למחייתו עסק בשיווק יינות מיקב בוטיק קטן, ומכספו החזיק מספר כוללים לאברכים בני עלייה בעיר ירושלים. מנהג מיוחד קבע לו רבי שלמה יהודה, לקיים בימי הצומות כולל לאברכים כהנים בבית הכנסת בית זבול בשכונת שערי חסד, כדי שיזכה לברכת כהנים בעשרה במנחה.

לעיתים קרובות היה מגיע לכותל המערבי ומאריך שם בתפילותיו שעות ארוכות, בדביקות נפלאה כמונה מעות. מעת לעת היה גם פוקד את ציון הרשב"י במירון וקבר רחל.

בשנים האחרונות עסק רבות בחכמת הנסתר, וקבע את לימודו בחכמת האמת בחברותא עם מספר תלמידי חכמים מירושלים של מעלה. 

היה ידוע בהקפדתו המיוחדת על קלה כבחמורה, כאשר לבני השכונה זכורים היטב הרגעים בהם היה מקפיד מאוד לעמוד בקריאת התורה ליד הבעל קורא ולראות כל אות בספר, כפי שמובא בספרים הקדושים שמסוגל להמשיך אור על האדם.

בימים נוראים שימש כבעל תוקע בבית הכנסת 'נצח ישראל - ריימלס' ברחביה, ונודע בתקיעותיו הצלולות והמיוחדות, כאשר כמעט ולא אירע מקרה והיה צריך לשוב על תקיעה פעם נוספת.

היה דבוק בכל לבו ונפשו בעשיית המצוות בשמחה ובעסק התורה בהתמדה מופלאה, דבוק בתלמידי חכמים ומתאבק בעפר רגליהם. היה קשור למרן ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אויערבאך זצ"ל ומשתתף בשיחותיו וזכה ממנו לקרבה.

בשנים האחרונות חלה וסבל ייסורים רבים, אך קיבל את הדין באהבה ובדומיה, ולמרות מחלתו היה מקדים שלום ומאיר פנים לכל הסובבים אותו ומודה לה'. 

עוד אתמול היה באחד הכוללים אותם החזיק, שם למד עם אחת החברותות בשמחה כאשר החולי לא נראה עליו בכלל.

לפני מספר שנים שאל את מרן הגר"ש אויערבאך זצ"ל על רצונו לכתוב ספר תורה, הגר"ש הורה לו שיישב וילמד את המלאכה ויכתוב לעצמו את ספר התורה. בגיל 50 פנה רבי שלמה יהודה זצ"ל למלאכה ולמד מטובי הסופרים את דיני כתיבת הסת"ם.

 

ספר התורה המיותם | צילום: באדיבות המצלם

בשנים האחרונות הקדיש את מיטב זמנו לנושא והספיק לכתוב כמעט עד סוף ספר במדבר. וכך, עם הקולמוס ביד, השיב את נשמתו בטהרה. כאשר המילה האחרונה אותה כתב הייתה שם הוי"ה ב"ה.

הלוויתו התקיימה בליל שישי בשעה 12:00 בלילה מרחבת בית הכנסת הגר"א בשערי חסד להר הזיתים שם נטמן. 

הספידו הגאון רבי צבי וידר ראש ישיבת מעלות התורה, הגר"ז שוורצמן שהיה למורה דרכו הרוחנית, והרב אליעזר מאיר שעמדו על צניעותו, חסידותו ופרישותו וההקפדה הרבה בכל ענייני הקדושה. 

בני המשפחה יושבים שבעה בביתו רחוב אברבנאל 9 בירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום