מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 28°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 28°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סערה בעקבות תקיפת הפלסטיני והחיילים בידי מתיישבים קיצוניים

לאחר שנערי גבעות הציתו משאית שסברו כי מיועדת לעזה, ופצעו את הנהג ושלושה לוחמים, רב היישוב כוכב השחר הגיב: "דיברתי עם החיילים, שמעתי את הכאב והעלבון שלהם והתביישתי"

סערה בעקבות תקיפת הפלסטיני והחיילים בידי מתיישבים קיצוניים
אילוסטרציה צילום: Chaim Goldberg/Flash90

נהג משאית פלסטיני הותקף אמש ליד היישוב כוכב השחר בבנימין והובהל לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני. התקיפה בוצעה בידי מפגינים שחשבו כי הנהג מוביל סיוע הומניטרי. בתקרית החמורה שני קציני צה״ל ולוחם נוסף נפצעו באורח קל. 

הרב אוהד קרקובר, רב היישוב כוכב השחר שבסמוך אליו אירעה התקרית, גינה את המבצעים: "אתמול בלילה נעשה דבר חמור בצומת הסמוך ליישוב. מפגינים שניסו להכות נהג ערבי, הכו גם את חיילי המילואים שניסו להגן עליו מפני פגיעה". 

"כל אלימות היא פסולה ומסוכנת, אבל הכאת חיילים היא דבר חמור שאסור בשום אופן להשלים איתו ולעבור עליו לסדר היום. מי שמרביץ לחיילי צה"ל מרביץ לכולנו, שהרי צה"ל הוא צבא העם", כתב הרב לחברי היישוב.

המשאית עולה באש | צילום: מתוך הטלגרם של דורון קדוש, גל"צ

הרב הוסיף: "יצאתי לצומת ודיברתי עם החיילים, שמעתי את הכאב והעלבון שלהם והתביישתי. חיילי מילואים שעזבו את הבית, חלקם שכנינו מההתיישבות בשביל להגן עלינו מוכים בידי מתיישבים - זהו דבר בלתי נסבל. אני לא מאמין שלמעשה היו שותפים תושבי היישוב, כיוון שזו אינה דרכנו. אבל כיוון שזה נעשה בסמיכות ליישוב, אנחנו מחויבים למחות ולומר בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים: אנשים שמוכנים להרביץ לחיילים מכל סיבה שהיא אין מקומם איתנו".

ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ הגיב: "אין שום מקום לאזרח לקחת את החוק לידיים ולנהוג באלימות. הצבא וההתיישבות לובשים את אותם המדים ופועלים במשותף. שום ארוע מגונה לא יפגע בקשר הקרוב עם כוחות הביטחון, שרבים מהם אלו תושבינו".

זהו מקרה שני תוך יממה כאשר ערב קודם לכן התרחש אירוע דומה בצומת גבעת אסף בבנימין. נהג משאית פלסטיני הותקף באבנים ונפצע לאחר שנחשד כי הוא מוביל סיוע לעזה. בנוסף, הסחורה שהוביל נשפכה על הכביש והושחתה בידי הקיצוניים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום