בן 18 מצא דרך לרמות במבחן - המשטרה חוקרת

תלמיד יפני כשל פעם אחר פעם במבחני קבלה לאוניברסיטה, אז ניסה בדרכי רמיה, נתפס ונחקר במשטרה שעדיין שוקלת במה להענישו

קובי עוזיאלי | חדשות בעולם 17.5.2024 | 07:24

אילוסטרציה | צילום: pixabay

יפן כמרקחה בעקבות תלמיד אחד בן 18 שמצא דרך לרמות במבחן כניסה לאוניברסיטה באמצעות התקדמות הטכנולוגיה.

לפי הדיווח בעיתון 'ג'אפן ניוז', הצעיר צילם באמצעות משקפיים חכמים את טופס הבחינה וקיבל תשובות בזמן אמת מכמה משתפי פעולה להם שילם מראש כמה אלפי יין (המטבע המקומי). המשקפיים החכמים הכילו שתי מצלמות וכפתור שליחה של מסמכים. 

משטרת יפן ציינה בהודעתה כי בחודש פברואר האחרון ניגש הצעיר למבחן קבלה בכימיה באוניברסיטת ואסדה, כשהוא מרכיב משקפיים חכמים שצילמו את השאלות. הקבצים המצולמים הועברו לטלפון נייד אותו החביא מתחת לשולחן ומשם נשלחו לסייענים שאיתם בישל את הקומבינה מראש.

אילוסטרציה | צילום: pixabay

אותם הסייענים השיבו על השאלות שבמבחן ושלחו לתלמיד את התשובות לכיתה תוך כדי הבחינה. המשטרה העלתה בחקירתה שהסטודנט חשש שחלק מהסייענים אותם איתר באינטרנט לא ישתפו פעולה עם תרמית שכזו ומכר להם שהוא לומד למבחנים וכי הוא מבקש את עזרתם בקבלת התשובות עבור הלמידה לקראת המבחן.

אולם אחד המומחים לכימיה חשד שהפנייה אליו התבצעה במסגרת פעולת רמייה ולכן פנה להנהלת האוניברסיטה שעירבה את המשטרה וזו פתחה החקירה.

לפי הדיווח ב'ג'אפן ניוז' הסטודנט סיפר לחוקרים: "כבר לא התקבלתי לאוניברסיטה הלאומית. חששתי מכישלון במבחני כניסה נוספים ולכן עלה בראשי רעיון של רמייה. אני מתנצל בפני כל מי שנפגע".

המשטרה עדיין לא החליטה כיצד לנהוג עם התלמיד הרמאי, אך אולי תסתפק בכך שקיבל את עונשו שלאוניברסיטה אליה קיווה להתקבל - לא יתקבל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום