תכנית "היום שאחרי" ברצועה: העזתים יקבלו נשק בפיקוח בינ״ל

"היום שאחרי" המלחמה: גורמים עזתים מקומיים ינהלו את הסדר האזרחי הרצועה. ישראל תסכים שהם יחומשו בנשק קל להגנה מפני גורמי חמאס בפיקוח מעטפת בינלאומית. בכמו כן, כלי הנשק שיינתנו לעזתים יהיו תחת פיקוח טכנולוגי של ישראל

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 17.5.2024 | 08:18

חלוקת סיוע הומניטרי בעזה | צילום: Atia Mohammed/Flash90

במסגרת "היום שאחרי" המלחמה ברצועת עזה  מציע שר הביטחון יואב גלנט שהאוכלוסייה בעזה תרוכז בבועות הומניטריות ובכל בועה כזו יוקם מנגנון אזרחי של עזתים מקומיים שיקבלו את המושכות לניהולה.

במענה לטענה כי חמאס יהרוג כל גורם אחר שינסה לשלוט בעזה, מציעים גלנט ומערכת הביטחון לחמש אותם בנשק קל, כלומר ברובים, לטובת השלטת החוק והסדר וההגנה מפני חמאס, כך דווח אמיר אטינגר ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, כלי הנשק שיינתנו לעזתים יהיו תחת פיקוח טכנולוגי של ישראל כדי למנוע מצב שבו הם יזלגו לידי חמאס וכן תחת מעטפת בינלאומית של מדינות ערב מתונות בתמיכת ארה"ב, שתזרים כסף וגם תפקח על הניהול האזרחי ברצועה.

במערכת הביטחון ניהלו שיחות עם מדינות רלוונטיות לאותה מעטפת ושמעו שהתנאי לכך הוא קודם העברת השליטה האזרחית לגורמים עזתיים מקומיים. בחירת הגורמים העזתיים הרלוונטיים לניהול הצד האזרחי ברצועה ייעשה בעזרת המודיעין של הרשות הפלשתינית אשר יודע לספק אנשים שאינם מזוהים עם חמאס לטובת העניין.

השאלה הגדולה היא אם אותם עזתים מקומיים וגם הרש"פ יכולים להתמודד מול חמאס, שכן חמאס השתלט על הרצועה ב-2007 כאשר הפת"ח שלט שם.

בישראל היום דווח כי בינתיים, בכלל לא מתקיים דיון על התוכנית של גלנט או על כל חלופה שלטונית אחרת לחמאס. נתניהו ממשיך בקו שלא יהיה פת"חסטן ולא חמאסטן, ודה-פקטו בוחר שלא להחליט, וכך חוזר שלטון חמאס ומשתקם במקומות שבהם צה"ל לא נוכח.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום