דיון מיוחד באו"ם בנושא מצב החטופים המוחזקים בעזה

מועצת הביטחון תתכנס היום, לראשונה מאז טבח 7.10, לדיון בנושא מצב החטופים המוחזקים בעזה ובדרכים לקידום שחרורם; שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן: "אדרוש מהמועצה לקדם החלטות וצעדים מעשיים להפעלת לחץ על חמאס לשחרור החטופים. אם המועצה לא תפעיל לחץ ולא תגבה מחיר מהחמאס - טרור החטיפות יתפשט בעולם כפי שטרור המטוסים הפך לתופעה עולמית"

יענקי פרבר | מדיני 16.5.2024 | 17:51

השגרירי ארדן | צילום: אוהד קב

מועצת הביטחון תתכנס היום (חמישי) בשעה 15:00 זמן ניו יורק (22:00 שעון ישראל) לראשונה מאז טבח ה-7.10, לדיון מיוחד שיתמקד בנושא מצב החטופים המוחזקים בידי חמאס בעזה ובקידום דרכים לשחרורם. 

הדיון המיוחד בעקבות מאמצים ממושכים של השגריר ארדן ובעבודה משותפת עם משלחת ארה״ב לאו״ם, שיזמה את הדיון מתוקף היותה חברת מועצת הביטחון. לדיון הוזמנו גם דוקטור שושן הרן שנחטפה מביתה שבקיבוץ בארי ושוחררה ושחתנה עדיין חטוף בעזה ואיילת סמרנו אימו של יונתן סמרנו ז״ל שגופתו נחטפה בידי עובדי אונר״א לעזה.

הדיון יעסוק בין היתר בפעולות אותן סוכנויות האו״ם ומועצת הביטחון יכולות לנקוט כדי להאיץ את שחרור החטופים וכיצד ניתן להפעיל לחץ על חמאס לשם כך.

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן: "בעקבות מאמץ דיפלומטי בלתי פוסק, הבאנו לכך שמועצת הביטחון תתכנס לראשונה לדון אך ורק במצב החטופים שלנו ובקידום דרכים להפעלת לחץ לשחררם. בדיון היום אדרוש את התשובות שחיכו להן זמן רב: מדוע מועצת הבטחון לא מכריזה על חמאס כארגון טרור? מדוע לא מוטלות סנקציות בינלאומיות על ראשי החמאס? אם מועצת הבטחון תמשיך בחוסר המעש שלה, טרור החטיפות, כולל חטיפת תינוקות וילדים, יהפוך להיות סטנדרט הטרור הבינלאומי, בדיוק כפי שטרור חטיפת ופיצוץ המטוסים התפשט והפך לתופעה בעקבות הטרור הפלשתיני".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום