"אחד מפרויקטי התחבורה הציבורית הגדולים ביותר בישראל"

הרכבת הקלה "נופית", היא אחד מפרויקטי התחבורה הציבורית הגדולים ביותר בישראל המקודמים בימים אלה | הרכבת הקלה תחבר בין יישובי המטרופולין הצפוני, מחיפה ועד נוף הגליל ונצרת, ותשמש כמנוע צמיחה תחבורתי, כלכלי וחברתי לכל אזור הצפון

קובי ברקת | רכב ותחבורה 16.5.2024 | 17:55

רכבת קלה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות חברת חוצה ישראל, חתמו היום (חמישי) עם זכיין הרכבת הקלה "נופית" על הסכם להקמה והפעלה של הרכבת הקלה, המחברת בין חיפה לנוף הגליל ונצרת.

הרכבת הקלה "נופית", היא אחד מפרויקטי התחבורה הציבורית הגדולים ביותר בישראל המקודמים בימים אלה. הרכבת הקלה תחבר בין יישובי המטרופולין הצפוני, מחיפה ועד נוף הגליל ונצרת, ותשמש כמנוע צמיחה תחבורתי, כלכלי וחברתי לכל אזור הצפון. הרכבת תחזק את הפריפריה הצפונית בישראל ותחבר אותה למרכז הארץ. 

הפרויקט מצוי כיום בשלבי ביצוע של עבודות ההקמה והתשתיות. הפרויקט יבוצע באמצעות שיתוף פעולה בין המגזר הפרטי והציבורי (PPP), בדומה לפרויקטים מוצלחים כמו כביש 6, מנהרות הכרמל, הרכבת הקלה בירושלים ועוד. החברה המבצעת את המיזם מורכבת מחברות אלסטום, אלקטרה ומנרב.

הזכיין יהיה אמון על תכנון, הקמה, אספקה והתקנה של כלל המערכות הרכבתיות של הפרויקט ובהן מערכות איתות, תקשורת, חישמול, כרטוס ומידע לנוסעים, וכן על הקמת המסילות, התחנות, מתחם האחזקה והדיור (דיפו) ומרכז הבקרה. בנוסף לכך הזכיין יהיה אחראי על רכש הקרונות והציוד ועל הפעלה ואחזקה של הקו לתקופה של כ-25 שנה. העבודות צפויות להתחיל במהלך השנה הבאה ויימשכו כארבע שנים.

ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים נמסר כי הפרויקט נועד לספק מענה לגידול הצפוי בהיקף האוכלוסיה ובצרכי התעסוקה במטרופולין הצפוני. עד שנת 2040, צפויה אוכלוסיית הגוש העירוני נצרת לגדול בכ-40%, ובשפרעם וקריית אתא בכ-70%. התעסוקה באזור זה צפוייה לגדול בתקופה זאת ב-60%.

'נופית' היא אמצעי תחבורה מתקדם וידידותי לסביבה, שיופעל באמצעות טכנולוגיה חדשנית וירוקה ותאפשר לראשונה בישראל נסיעה רצופה בתחבורה ציבורית, במקטעים עירוניים ובינעירוניים, ללא צורך בהחלפת אמצעי תחבורה.

אורך קו הרכבת הקלה 'נופית' הוא כ-40 קילומטרים והוא יכלול כ-20 תחנות, מסופי תחבורה ציבורית וחניוני "חנה וסע", מתחם דיפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו כ-30 רכבות בתדירות מקסימלית של 4 דקות, ובמהירות נסיעה של עד 100 קמ"ש בקטעים הבינעירוניים. ברכבת צפויים לנסוע כ-100 אלף איש ביום.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום