חלומות על חשמל: הכירו את וואיה דרים

מיניוואן חשמלי יוקרתי הוא דבר חדש בשוק הרכב בישראל. יצאנו לנסיעת מבחן נוחה במיוחד

רוני נאק | מקודם | רכב ותחבורה | תוכן שיווקי 16.5.2024 | 13:06

וואייה דרים | צילום: רוני נאק

פעם מיניוואנים שלטו בכבישים. גדולים ברוח אמריקה או קומפקטיים ואירופאים – אם היה לכם הצורך להוביל נוסעים – מיניוואן היה פתרון. הרכב שפילס את הדרך לתעשיית הרכב כולה היה הקרייזלר וויאג'ר ומאז ועד היום – מעט המיניוואנים שעוד קיימים – בנויים סביב אותה נוסחה.

אבל במערב, נותרו מעט מאד מיניוואנים בהיצע – את מקומם תפסו רכבי הפנאי והשטח או SUV המציעים מראה הרבה יותר אטרקטיבי, בין 6 ל-8 מושבים וגם מדי-פעם גם הנעה כפולה ויכולת לנסוע בשטח או להביא ציוד ואנשים למקומות מעניינים. אפילו קרייזלר עצמה הוציאה לגמלאות את הוויאג'ר הוותיק. מנגד, דווקא במזרח אין כמעט מותג רכב שאין לו מיניוואן (מוביל נוסעים) בהיצע. מיפן ועד הודו – תמצאו בקטלוגים וואנים זעירים או כאלה מרובי מושבים וגם – עתה וואנים חשמליים ומאד יוקרתיים. קבלו את וויה דרים – VOYAH DREAM – מיניוואן 7 מושבים יוקרתי חשמלי ראשון בישראל.

לחצו כאן ותהנו מיוקרה אמתית>>>

יוקרה אמתית | צילום: רוני נאק

תעודת זהות

VOYAH הוא מותג יוקרה של ענקית הרכב דונגפנג הסינית. והוא כמובן חשמלי ומאובזר ברשימה ארוכה של פריטי נוחות ובטיחות. עוד לפני כן נציין כי מטרו, היבואנית לישראל, כבר משווקת כאן בהצלחה רבה דגם בשם FREE – גם הוא חשמלי – שהצליח לתפוס את פלח החשמליות היוקרתיות עם מאות יחידות שעלו על הכביש בישראל. עתה מגיע ה-DREAM – חלום – המביא את היוקרה גם לקבוצת המיניוואנים הגדולים.

אין מה להרחיב על העיצוב והמראה שלו – עיניכם רואות היטב בצילומים. נציין רק שיש את כל קודי העיצוב החיצוניים שעושים רכב ל"יוקרתי" ולמראה מהודר: חישוקי גלגל 20 אינץ', פסי כרום ארוכים, שמשות כהות (וכפולות לבידוד חום ורעש), פנסי LED חזקים ובחזית דמוי-גריל בעל נוכחות ועם אפקט כניסה מרשים.

בתוך הרכב ובין בסיס גלגלים של 320 ס"מ ארוכים, תגלו פנים "מרוהט" באופן מרשים ואלגנטי. בתוך החלל המרווח יש 4 מושבי קפטן מהודרים ועוד שורה שלישית עם 3 מקומות. כל שבעת המושבים מרופדים בריפודי עור מלאכותי המבוצעים היטב ונראים מיליון דולר. ארבעת מושבי הקפטן נהנים מאוורור, חימום וגם עיסוי וכיוון חשמלי – לנוחות מירבית בכל מצב. לוח המחוונים משתרע על כל רוחב תא הנהג ומכיל שלושה מסכי 12.3 אינץ' כל אחד.

מול עיני הנהג מוצג לוח מחוונים דיגיטלי רגיל עם כל המידע החשוב שמכיל – באופן יוצא דופן – גם מצלמה תרמית לראיית לילה. כאשר שני המסכים האחרים מתחלפים ביניהם ושולטים בהגדרות הרכב השונות, מערכת השמע המושקעת ומערכות הבטיחות החכמות ואחזור האנרגיה.

משטח מגע נוסף, פוקד על בקרת האקלים התלת-איזורית – לה יש פיקוד נוסף על התקרה מעל מושבי הקפטן שבמרכז.

אל מושבי הקפטן שבמרכז נכנסים דרך דלתות הזזה חשמליות. המושבים עצמם זחים על מסילות, עשירי כיוון וגם הם מאווררים, מחוממים ועם עיסוי. מאחריהם ישנו מושב מתקפל ל-3 נוסעים. פתחי מיזוג וגם תאורת קריאה. השורה השלישית מעט יותר צפופה אם כי שני מבוגרים ישבו בה בנוחות. עוד יותר מאחור תמצאו שעוד נותר תא מטען גדול ושימושי – אליו ניתן להגיע מדלת המתרוממת חשמלית.
 

מרווח להפליא | צילום: רוני נאק

כוח

למכוניות החשמליות המודרניות יש המון כוח. וכאן המצב אינו שונה. התפוקה של שני המנועים החשמליים עומדת על 434 כ"ס ו-63 קג"מ. עוצמה המזיזה את המיניוואן הזה בקלות המעלימה באדישות את המשקל שלו (כ-2.6 טונות ללא נוסעים). הכוח מגיע מסוללה בעלת קיבולת של 108 קוט"ש המספקת טווח רשמי של 480 ק"מ. הטעינה מהירה – עד 113 קו"ט ומסוגלת לטעון ב-36 דקות מ-20% ועד 80% (מעבר ל-80% מהירות הטעינה יורדת כדי להגן על הסוללה).

בתחום הבטיחות מצויד המיניוואן החשמלי במערכת בקרת יציבות ומשיכה, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, מערך מצלמות 360, סייען חניה, זיהוי תמרורים, ניטור עייפות נהג ועוד.

נהיגה

לוקח רגע להתרגל לרכב באורך של קצת מעל ל-5 מטרים וגם לרמת הנוחות שהוא מעניק ליושביו. בהתחלה כאילו חסר משהו ויש להתרגל לשקט, לעוצמה ולאופן הייחודי שבו ה-דרים מרחף מעל לכביש. והוא אגב, באמת מרחף שכן הוא נשען על מתלי אוויר (עם יכולת שינוי גובה בטווח של 10 ס"מ) אשר מבודדים את הנוסעים ומגהצים את הכביש ביסודיות של מגהץ קיטור על חולצת כפתורים לבנה וצחורה. איכות הנסיעה, חווית הנסיעה ורמת בידוד הרעשים מעולים – בהחלט ראוי למותג יוקרה.

אחרי שמתרגלים לממדים, קל יחסית להסתדר בעיר, קוטר הסיבוב מצוין, והמצלמות שסביב עוזרות שלא לפגוש את הסביבה. העדר רעשי מנוע וריחות דיזל  - בהחלט שזה חידוש מרענן. עוד מרענן זה המזגן שהיה חזק עד מקפיא ביום הצילומים הלוהט עם הרכב – וגם שלא עשה רושם על רמת הטעינה שבסוללה הענקית.

מחוץ לעיר קל לשייט על 110 קמ"ש ואפילו מעט יותר עם צריכת זרם של כ-23 קוט"ש ל-100 ק"מ. נתון יפה לכלי רכב בממדים כאלה.

לרשות הנהג עומדים כמה מצבי נהיגה כולל מצב חסכוני, ספורט, אפילו שטח ואפשרות להתאמה אישית. בכל אחד מהמצבים האלה ישתנה מצב מתלי האוויר, גובה הרכב (יש מצב גישה נמוך במיוחד), אופי הפקת הכוח ורמת צריכת הזרם. מעבר בין המצבים נעשה דרך מסך המגע והאפקט מורגש מאוד.
 

מגוון שכלולים | צילום: רוני נאק

סיכום

במחיר של כ-430 אלפי שקלים – וויה דרים אינו זול – במונחים מוחלטים – אולם אם מסתכלים על הסביבה התחרותית שלו (כלומר מיניוואנים פרימיום בעלי מערכות הנעה חשמליות או מחושמלות) נגלה שהוא זול משמעותית מהם. בסכומים כאלה קשה לי לדבר במונחים של "תמורה לכסף" אבל בהחלט שיש כאן הצעה מעניינת למי שלא חייב סמל של מותג מוכר על החרטום של הרכב וכן רוצה להנות מהממדים, מהנוחות הנשגבת ומכל יתרונות היוקרה מבלי לרכוש בנזין או סולר כלל.

השאירו פרטים ותהנו מיוקרה אמתית>>

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום