הרבי מדושינסקיא הדריך את חסידי באיאן בנושאי חינוך

האדמו"ר מדושינסקיא נשא את המשא המרכזי בועידת החינוך 'והגדת לבנך' לאברכי חסידות באיאן. הרבי סיפר כי הרבי מבאיאן ביקשו לשאת את המשא והוא מדבר בכול המשלח

משה ויסברג | גלריות 16.5.2024 | 11:36

הרבי מדושינסקיא בכינוס חסידי באיאן | צילום: ארי קופרשטוק

בצעד חריג, עקב בקשתו האישית של האדמו"ר מבאיאן שהתקשר אישית להזמין את האדמו"ר מדושינסקיא לשאת את המשא המרכזי בוועידת החינוך השנתית 'והגדת לבנך' של חסידי באיאן  בהשתתפות מאות אברכי הקהילה באודיטוריום בביתר.

האדמו"ר מדושינסקיא שיצא שמו לתהילה כמומחה בחינוך לאחר שמשמש כבר מעל 40 שנה כמשגיח ואח"כ ראש ישיבה במבצר התורה הגדול "בית יוסף צבי דושינסקיא" ועד היום משמש הרבי מדושינסקיא כראש ישיבה בישיבה הגבוהה 'היכל יהושע' דושינסקיא לבחורים המבוגרים בחסידות כאשר האדמו"ר מקדיש מדי יום ביומו שעות רבות ללוות ולהדריך את בחורי החמד.

בראשית דבריו ציטט הרבי מדברי זקנו המהרי''ץ דושינסקיא זצ"ל כי הוא מדבר בכוח המשלח האדמו"ר מבאיאן שהוא מינה אותה וכיבד אותו לדבר כאן ויש בו מכחו של משה רבינו כי ידוע מדברי חז"ל שהרי איתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא, וכמאמרם ז"ל 'משה שפיר קאמרת'.

בתוך הדברים ביאר הרבי בארוכה עפ"י התורה כי היסוד לחינוך הינו 'דוגמא אישית' והוסיף לספר סיפורי צדיקים כי עלינו להראותל בנינו את החביבות והברען שלנו למצוות ולמעשים טבים למען ידעו הדרך אשר ילכו בה.

בסיום דבריו דיבר בשבח קהל עדת חסידי באיאן המעטירה והזכיה להתאבק במחיצת הרבי מבאיאן והאציל את ברכתו לאדמו"ר מבאיאן שיזכה להנהיג את העדה הקדושה על מי מנוחות מתוך בריות גופא ונהורא מעליא.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום