הברנז'ה מימין ומשמאל מגיבה לסערת גלנט

"גלנט בהחלט צודק: רה"מ צריך לקבל החלטות קשות, ולפטר אותו. היום". התגובות לסערת גלנט חצויות לפי השיוך הפוליטי

קובי עוזיאלי | תקשורת 15.5.2024 | 22:22

שר הביטחון גלנט עם לוחמי ״נצח יהודה״ בגבול רצועת עזה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הזעם על דברי שר הבטחון יואב גלנט לדאוג לשלטון חלופי ברצועת עזה קוממו גם את אנשי הברנז'ה מימין. רבים מהם קראו לו להתפטר מתפקידו או לראש הממשלה לפטר אותו. אולם בשמאל היו מי שכמובן חיבקו אותו וטפחו לו על השכם.

כתב 'וואלה', יקי אדמקר כתב: "דבר אחד יזכרו ממשנתו של גלנט כשר הביטחון: תקף פומבי את נתניהו בכל הזדמנות בשיאה של המלחמה כדי לקבל ״הנחות״ על חלקו במחדל ה-7 באוקטובר".

העיתונאי הוותיק, חגי סגל, לשעבר עורך 'מקור ראשון', ניתח את דברי השר ואמר: "לאורך כל תולדות הסכסוך הישראלי פלסטיני או הסכסוך בין ישראל לשכנותיה הצמודות לא קרה שכוח זר חסך לנו מלחמות. לא בלבנון, לא ביו״ש ולא ברצועת עזה. גלנט מדבר ממשאלות לבו כשהוא בעצם מציע - בנאום אופוזיציוני מדהים מתוך הממשלה - להעביר את עזה לרש״פ, למצרים, לסעודים או להשד יודע מי".

פרופ' למשפטים טליה איינהורן, הגיבה וכתבה: "כחברה בתנועת הליכוד אני קוראת לשר יואב גלנט להתפטר. לחלופין, הגיעה העת שרה״מ בנימין נתניהו יפטר אותו. תכניתו ל״יום שאחרי״, שמשמעותה תבוסה מוחלטת לישראל, מעידה כי אין לו מקום בממשלה וגם לא בתנועת הליכוד".

מאידך, עיתונאי 'מעריב' בן כספית כתב: "נאום גלנט הערב הוא אירוע גדול יותר אפילו מהאזהרה הפומבית שלו בעניין ההפיכה המשטרית ופגיעתה במערכת הבטחון. ולכן, יש סיכוי שגם הערב ינון מגל יפטר אותו (בשמו של נתניהו). מציע לבטל את התכניות שתכננתם להמשך הערב. יש מצב שנפגשים בקפלן".

כתב המשפט של 'חדשות 13', ברוך קרא, תקף את המתקפה מימין ואמר: "מה מדהים באשפת הרעל שזורקת הכת על ראשו של גלנט? הוא אפילו לא אמר את צמד המלים ״רשות פלשתינית״ באשר לעזה. היה יכול נתניהו לומר שהוא לא מבין מה רוצה גלנט, ושגם הוא מתנגד לממשל צבאי, או לחלופין היה יכול להשיב שהוא בעד ממשל צבאי. להתווכח אתו. אבל במקום זאת הוא העדיף לתקוף את גלנט על דברים שכלל לא אמר (אולי הוא חושב אותם, אבל לא אמר) בעניין הרש״פ".

נועם אמיר, הפרשן הצבאי של 'ערוץ 14', כתב: "גלנט בקולו מודה שהתכנית לשלטון פלסטיני חלופי בעזה זו התוכנית שלו. התוכנית לא אושרה ואין לה רוב לא בקבינט ולא במלחמה. להאשים את הכשלון של צה״ל בעזה באי חלופה שלטונית זה אחד הבלופים הכי גדולים של המלחמה הזו".

כתב המשפט של 'מעריב', אברהם בלוך הגיב לנאום גלנט וכתב: "אי אפשר לנתק את הדברים של גלנט מהעובדה שהוא היה חבר בפורום החווה והמזכיר הביטחוני של אריאל שרון בעת גירוש היהודים מגוש קטיף. היה מי שהתבלבל ושכח. אבל אסור לשכוח."

כוכב ערוץ 14, יותם זמרי הגיב לנאום גלנט וכתב: "כשרקדו בכנס התיישבות כל התקשורת רעדה על איך מעזים לדבר על התיישבות בעזה כשהחיילים נלחמים, עכשיו שגלנט אומר "חמאסניקים תחזיקו מעמד עוד מעט צה"ל יוצא והרשות נכנסת" המזועזעים מתרגשים. אם המטרה היא לחסל את הטרוריסטים מחמאס כדי להכניס את הטרוריסטים מהרש"פ. תיכנע עכשיו גלנט".

מגיש 'ערוץ 14', שמעון ריקלין הגיב ואמר: "אם גלנט והלוי לא מאמינים באפשרות לנצח ולא רוצים לנצח. יש להם שתי אפשרויות: לפרוש מהתפקיד. לא רוצים לפרוש? תוציאו את צהל מעזה. אל תסכנו את החיילים היקרים שלנו עבור רוצחי הרשות הפלשתינית".

אביעד גליקמן מ'ערוץ 13', הגיב וכתב: "מכונת הרעל בראשות הבטלן ממיאמי ואנשי ערוץ הפייק, ערוץ 14, במתקפה על שר הבטחון גלנט. חיילנו נהרגים והם מתקיפים את האיש שאומר את האמת. אין תחתית למיץ של הביוב שיוצא להם מהפה. מכונת הרעל מלא מלא. ושלא ישכחו בסוף להגיד: ביחד ננצח".

הכתב המדיני של גל"צ, יניר קוזין הגיב וכתב: "גלנט הטיל הערב פצצה ולמעשה חשף את התנהלות רה"מ בחודשים האחרונים: אין אסטרטגיה בעניין עזה על אף ההבנה, גם שלו, שללא סימון מטרה בעניין "היום שאחרי" כל הישג צבאי דינו להתבזבז. וגם חוזר ואומר שללא הסכמה בקואליציה על חוק הגיוס הוא לא יתמוך בו, קרי לא זורם עם "התרגיל" של נתניהו".

איש הרדיו והטלוויזיה, שי גולדשטיין הגיב לסערה שעורר שר הביטחון והגיב: "גלנט שכח שישראל לא תחת משטר צבאי. הנאום היום, שבו הוא חילק פקודות לראש הממשלה, כאילו היה חייל שלו בסדיר, אמור להביא לפיטוריו. נראה שהוא לא רוצה ממשל צבאי בעזה, אבל נראה שהוא מאוד רוצה ממשל צבאי בישראל. אז זהו. שלא. ישראל היא דמוקרטיה ובדמוקרטיה שר לא נותן פקודות לרוה"מ. כבר חודשים ארוכים עקרונות הדמוקרטיה הבסייסים נרמסים בישראל. צריך לפטר את גלנט ולעצור את ההידרדרות המסוכנת הזאת".

יועץ התקשורת אריאל אלחרר כתב: "גלנט בהחלט צודק: רה"מ צריך לקבל החלטות קשות, ולפטר אותו. היום."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום