המצרים זעמו על התיעודים שחיילים הפיצו מרפיח

המצרים זעמו על התיעודים שחיילים הפיצו בבוקר ההשתלטות על מעבר רפיח, והם לא אפשרו את הכנסת הסיוע דרך המעבר כדי לא להצטייר כמשתפי פעולה נגד העזתים

ישראל לפקוביץ | מדיני 14.5.2024 | 22:37

כוחות צוות הקרב של חטיבה 401 במעבר רפיח | צילום: דובר צה"ל

ארה"ב וישראל סיכמו כי המבצע ברפיח לא יורחב משמעותית לפני השיחות בין שני הצדדים בסוגייה. השיחות בין בכירי הממשל לישראל צפויות לעסוק גם בסוגיית היום שאחרי.

לפי גורם המעורב בתיאום עם מצרים, בקהיר זעמו על התיעודים שחיילים הפיצו בבוקר ההשתלטות על מעבר רפיח והעבירו מסר לישראל שלפיו בתגובה לכך הם לא יאפשרו את הכנסת הסיוע דרך המעבר כדי לא להצטייר כמי שמסייעים לישראל במלחמה, כך דיווח עמיחי שטיין בכאן 11. עוד דווח, כי בצה"ל מתחקרים את הפצת התיעודים, שיצאו ללא פיקוח.

לפני שלושה שבועות, הרמטכ"ל וראש השב"כ ביקרו במצרים כדי לתאם את הפעולה במעבר רפיח. באותה פגישה, ישראל הבטיחה כי מדובר בפעולה מוגבלת לטיהור תשתיות טרור במעבר. מצרים הודיעה כי לא תאפשר מעבר משאיות סיוע לרצועה עד אשר ישראל תודיע מתי יפתח המעבר.

שר החוץ המצרי טען גם כי "השליטה הישראלית על הצד הפלסטיני של מעבר רפיח, והפעילות הצבאית הישראלית סמוך למעבר, המעמידה את חיי עובדי הסיוע ונהגי המשאיות בסכנה, היא הסיבה המרכזית לחוסר היכולת להכנסת סיוע דרך המעבר".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום