הנשיא לשגרירים: "להגיב בנחישות לפשע החטיפה"

לרגל יום עצמאותה ה-76 של מדינת ישראל נשיא המדינה אירח את השגרירים הזרים: "המתקפה האכזרית של חמאס לא ניסתה רק להחליש את מדינת ישראל. היא ניסתה להחליש את עמודי התווך של חברות חופשיות, פתוחות ודמוקרטיות. למען הביטחון והיושרה של כל אומה, אסור לנו לאפשר זאת"

ישראל לפקוביץ | מדיני 14.5.2024 | 18:25

מיזם החולצות | צילום: יגאל סלבין

הנשיא יצחק הרצוג אירח היום (שלישי) בבית הנשיא, את קבלת הפנים המסורתית לסגל הדיפלומטי המוצב בישראל, לרגל יום עצמאותה ה-76 של מדינת ישראל. כמו כן, השתתפו שר החוץ ישראל כץ, ובכירים ומכובדים נוספים.

בהגעתם צפו השגרירים במיזם החולצות הצהובות שהוצבו כהזדהות עם החטופים בשבי החמאס.

בנאומו קיבל הנשיא הרצוג את פני הנציגים ממדינות העולם. הוא ציין, "אלו זמנים קשים, אך עם זאת, יש עדיין כל כך הרבה על מה להיות אסירי תודה ביום העצמאות ה-76 הזה של ישראל. הסיפור הבלתי נתפס שלנו בישראל הוא סיפור של תקווה נועזת ועקשנית. סיפור של עלייה מהמעמקים, שוב ושוב, להיבנות ולבנות מחדש את העולם בדמות החלומות שלנו. התקווה תמיד הגדירה אותנו. גם עכשיו. 

הנשיא הוסיף, "כשחמאס פתח במתקפה ב-7 באוקטובר של רצח וחטיפה, הוא לא ניסה רק להחליש את מדינת ישראל. הוא ניסה להחליש את עמודי התווך של החברה החופשית, הפתוחה והדמוקרטית. הוא ניסה להחליש את דרך החדשנות, הקידמה והשגשוג. ובמיוחד, חמאס ניסה להחליש את רוח השלום החמה שנשבה באזורנו, והבטיחה שינוי אמיתי. למען הביטחון והיושרה של כל אומה, אסור לנו לאפשר זאת. עלינו לעמוד יחד כמובילי מתינות, דמוקרטיה ושלום. עלינו לדבר בקול רם ובעוצמה נגד הזינוק העצום באנטישמיות, שחושפת את הסכנות של השנאה שעדיין אורבת בכל רחבי העולם. והכי חשוב, עלינו לעמוד יחד כמשפחת האומות ולהגיב בנחישות לפשע המתועב והמתמשך נגד האנושות: חטיפה אכזרית של גברים, נשים וילדים, מכל כך הרבה מוצאים שונים, כבר למעלה מ-220 יום".

הנשיא המשיך: "בני הערובה שלנו נמצאים בשבי. אנו קוראים לכל העמים, לכל האנושות לפעול בכוח על מנת להחזירם הביתה בהקדם האפשרי. העולם לא יכול לאפשר לפורומים בינלאומיים להשאר אדישים לכוח המרושע הזה, או לעשות בו שימוש לרעה".

הנשיא המשיך את דבריו והדגיש: "ניצחון אמיתי במאבק נגד שנאה רדיקלית יגיע לא רק כאשר נביס את הטרוריסטים, נחזיר את החטופים שלנו ונבנה מחדש את הקהילות שלנו. הוא יגיע כשנבנה מסדרון חדש של שיתוף פעולה וקשרים, ברחבי המזרח התיכון. אפשר לעשות את זה. אני מצפה לעבוד יחד עם כולכם כדי להגיע לשם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום