חבר פרלמנט בריטי: "העם העזתי אינטליגנטי ומשכיל להפליא"

חבר פרלמנט בריטי קרא להביא עזתים לבריטניה. הוא טען כי רבים מהם רופאים ואקדמאים. "העם העזתי הוא כוח עבודה מיומן מאוד, אינטליגנטי ומשכיל להפליא". הוא ביקש לאחד משפחות פלסטיניות מעזה עם קרובי משפחה בבריטניה

יענקי פרבר | מדיני 14.5.2024 | 16:05

פלסטינים: אילוסטרציה | צילום: רחים חאטיב, פלאש 90

חבר פרלמנט מטעם הלייבור, סם טרי, קרא בפרלמנט הבריטי לאשר תוכנית "אשרת משפחה פלסטינית". המטרה היא "להביא פליטים פלסטינים מעזה למקום מבטחים בבריטניה" דרך "מסלול בטוח וחוקי" ולאחד מחדש משפחות פלסטיניות בריטיות "שנואשות שיקיריהן יגיעו למקום מבטחים".

בבריטניה דווח כי ל-350 פלסטינים - בריטיים יש קרובי משפחה בעזה. פעילים חברתיים קוראים לממשלת בריטניה לאשר תוכנית שתאפשר לפלסטינים בבריטניה להביא את קרובי משפחתם מעזה עד שיהיה בטוח לחזור. הם מציינים כי הממשלה הציגה בעבר מסלולים מוצלחים לאלה הנמלטים מרדיפות באוקראינה ובהונג קונג, וטוענים כי ניתן וחייבים לעשות את אותו הדבר גם לפלסטינים מעזה.

טרי, שנשא דברים בפרלמנט אתמול, אמר: "אף אחד לא צריך לשלם עשרות אלפי ליש"ט כדי לעבור את הגבול ברפיח. אני מאמין שצריך לאפשר לאותם אנשים לעבוד באופן מיידי. רבים מהם רופאים, אקדמאים וכן הלאה. העם העזתי הוא כוח עבודה מיומן מאוד, אינטליגנטי ומשכיל להפליא, ורבים מהם ישמחו להחזיר לחברה שהוציאה אותם מהברבריות שהם חווים".

חבר הפרלמנט שמייצג את דרום אילפורד בלונדון, הוסיף שבריטניה צריכה לנקוט צעדים כדי שפלסטינים יוכלו לתת טביעות אצבע דיגיטליות ולהגיש בקשות למקלט כדי שיוכלו לעזוב את עזה במהירות ולהגיע לבריטניה בהקדם האפשרי.

לי אנדרסון, חבר פרלמנט שמרני לשעבר, טען בתגובה כי "הלייבור תשקול להציע מקלט לחמושי חמאס שיימלטו מעזה מוכת המלחמה". הוא קרא תיגר על קריאתו של חבר הפרלמנט של הלייבור, סם טרי, לאשר "תכנית אשרת משפחה" במטרה להביא פליטים פלסטינים לבריטניה דרך מסלול בטוח וחוקי.

אנדרסון שאל: "כמה זמן יעבור עד שהם יציעו תוכנית "בתים לחמאס"? כך דיווח ה'דיילי אקספרס'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום