יציאת רפיח: התושבים עוזבים בהמוניהם - טנקים נכנסים עמוק יותר

הפלסטינים מדווחים כי טנקים ישראלים נכנסו עמוק יותר לתוך מזרח רפיח. השיחות להפסקת אש בין ישראל לחמאס נמצאות כעת במבוי סתום. 450 אלף תושבים כבר עזבו את רפיח

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 14.5.2024 | 11:10

יציאה מרפיח | צילום: צילום מסך

למרות אזהרות אמריקאיות חוזרות ונשנות, נראה שישראל בדרך לפלישה קרקעית ברפיח, הפלסטינים מדווחים כי "ההכנות בעיצומן". סוכנות אונר"א דיווחה כי 450 אלף תושבים ברצועת עזה עזבו את רפיח מאז תחילת הפעולה הקרקעית באזור.

הפלסטינים מדווחים כי טנקים ישראלים נכנסו עמוק יותר לתוך מזרח רפיח, הטנקים נראו בשכונות אלג'ניינה, אלסלאם ואל-ברזיל.

"הטנקים התקדמו הבוקר לתוך שכונות ברזיל וג'ניינה. הם נמצאים ברחובות בתוך השטח הבנוי ויש עימותים", אמר אחד התושבים לרויטרס.

אחד התושבים אמר כי הטנקים התקדמו אחרי שחצו את הכביש הראשי סלאח א-דין לכיוון מערב. "הם בתוך הרחובות באזור הבנוי ויש התנגשויות", אמר. רשת "אל-ערבייה" הסעודית דיווחה כי "טנקים ישראליים החלו לחדור לראשונה למרכז רפיח על רקע חילופי אש קשים".

 

יציאת רפיח צילום: רשתות חברתיות פלסטיניות

על רקע הדיווחים הללו ראש ממשלת קטאר מוחמד אל-ת'אני אמר כי השיחות להפסקת אש נמצאות במבוי סתום. לטענתו, הפעולה הישראלית ברפיח "גרמה לדברים לסגת אחרונה". הוא הוסיף כי "אפשר להגיע לעסקה בתוך ימים, אבל אין בהירות מצד ישראל על איך לסיים את המלחמה", אמר, כך דיווחה רשת אל ערביה.

ראש ממשלת קטאר, אישר כי ארצו ממשיכה בתפקיד התיווך שלה בין ישראל לחמאס, וציין כי היא לא הפסיקה את התיווך "למרות האתגרים". הוא הוסיף כי משרדי חמאס יישארו בקטאר כל עוד המלחמה תימשך ויהיה צורך בהמשך התיווך.

הבוקר דיווחנו כי ממשל ביידן מעריך שישראל צברה מספיק חיילים בכניסה לרפיח כדי לפלוש קרקעית בימים הקרובים, אך בכירים בארה"ב אינם בטוחים כרגע אם ישראל קיבלה החלטה סופית לבצע מהלך כזה בניגוד לדעתו של ממשל ביידן.

גורמים רשמיים אמריקאיים הזהירו כי ישראל לא ביצעה הכנות מלאות כולל בניית תשתיות הקשורות למתן תנאים הומניטריים לתושבי רפיח לקראת פינוי פוטנציאלי של יותר ממיליון עזתים המתגוררים כיום ברפיח.

אם ישראל תמשיך במבצע קרקעי גדול ברפיח, הנשיא ביידן לא ישלח נשק התקפי לישראל. ביידן עצמו השמיע את האזהרה הזו בשבוע שעבר, ואמר ל-CNN כי "ארה"ב תמנע משלוחי נשק לישראל אם הם ינקטו צעד כזה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום