משבר חדש? עשרה רופאים אמריקאים לכודים בעזה

ארה"ב בשיחות עם גורמים בישראל ובמצרים להוצאת 10 רופאים אמריקאים שלכודים בעזה. מחלקת המדינה האמריקאית מסרה שהיא פועלת לפתיחת המעבר של רפיח כדי להוציא אותם

יענקי פרבר | מדיני 14.5.2024 | 09:40

מעבר רפיח | צילום: דובר צה"ל

מחלקת המדינה הודיעה כי היא מודעת לדיווחים לפיהם 10 רופאים אמריקאים לכודים בעזה, וכי היא פועלת עם ישראל לפתוח מחדש את מעבר רפיח כדי שאזרחי ארה"ב ואזרחים זרים אחרים יוכלו לעזוב.

"אני יכול לומר שאנחנו מודעים לדיווחים האלה על רופאים ואנשי רפואה נוספים אזרחי ארה"ב שאינם יכולים כעת לעזוב את עזה", אמר ודנט פאטל ממחלקת המדינה. "אנחנו לא שולטים במעבר הגבול הזה. וזהו מצב מורכב שיש לו השלכות חמורות מאוד על הבטיחות והביטחון של אזרחי ארה"ב. אבל אנחנו ממשיכים לעבוד מסביב לשעון עם הממשלה בישראל ועם ממשלת מצרים על הנושא הזה".

הוא הוסיף, "מעבר רפיח הוא מקום לעזיבה בטוחה של אזרחים זרים, ולכן אנחנו רוצים לראות את זה פתוח כמה שיותר מהר".

מחלקת המדינה הודיעה כי אין לה אומדן של אמריקאים שעדיין לכודים בעזה, אך היא סייעה ל-1,800 אזרחי ארה"ב לעזוב את עזה עד כה.

"למרבה הצער, זה לא גבול שיש בו פיקוח של ארה"ב, אבל אנחנו ממשיכים לעבוד מסביב לשעון עם ממשלת ישראל, עם ממשלת מצרים וכל מה שאנחנו יכולים לעשות כדי לוודא שרפיח תיפתח. אנחנו צריכים לראות את רפיח פתוחה בהקדם האפשרי", אמר פאטל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום